شناساندن پتانسیل‌های‌ فرهنگی و هنری مغفول مانده در استان اصلی‌ترین رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد

خبرگزاری ارک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اصلی‌ترین رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شناساندن پتانسیل‌های‌ فرهنگی و هنریمغفول مانده در استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، دکتر علی‌اکبر صفی‌پور در آیین نکوداشت مقام هنری استاد سیدمحمد بطحائی در تبریز ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: تکریم مفاخر و پیشکسوتان در حوزه‌ی فرهنگ و هنر درواقع تکریم هویت اسلامی و ایرانی ما بوده و الگوسازی برای جوانان و آینده‌سازان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به رویکرد جدید اداره کل ارشاد استان در معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی هنرمندان برجسته و اصحاب فرهنگ،  گفت:  طرح بزرگداشت مقام هنری و ادبی مفاخر استان و پتانسیل غنی فرهنگی و هنری نهفته و مغفول مانده در شهرستانها و همچنین  معرفی پیشنیه گهربار این مرز و بوم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

صفی‌پور ایجاد خودباوری در جوانان و علاقمندان به فرهنگ و هنر را از مهمترین آثار برگزاری آیین های بزرگداشت  و نکوداشت اصحاب فرهنگ و هنر برشمرد.

وی تاکید کرد: تکریم از این بزرگان و قدردانی از تلاشهای آنها در عرصه های مختلف وظیفه همه مسوولان است و باید همگان از وجود گرانقدر این افراد بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین بر لزوم تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در استان تاکید کرد و گفت:  اگر ما امروز می خواهیم ارزشها را در جامعه نهادینه کنیم و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و هنر تلاش نماییم، اصلی ترین راهکار آن این است که از ابزار و زبان هنر به ارایه داشته های غنی خود در این حوزه بپردازیم و با الگوسازی صحیح برای جوانان مسیر تعالی و بالندگی آنان را فراهم نماییم.

وی گفت: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنر استان برای واگذاری امور به انجمنهای فرهنگی و هنری و متخصصان امر در این حوزه از یک طرف   و آماده سازی زیر ساختهای لازم برای بهره مندی همه مردم استان از امکانات و تولیدات فرهنگی و هنری از طرف دیگر از اساسی ترین و محوری ترین برنامه های اداره کل می باشد که به همراهی و همکاری مسئولین، مردم و هنرمندان این امر محقق خواهد شد .

وی همچنین با اشاره به جایگاه هنری  استاد سیدمحمد بطحائی” وی را اساتید  کم نظیر حوزه‌ هنر نقاشی عنوان کرد و گفت: آثار چشم‌نواز و پرمحتوایی که این هنرمند شهیر خلق کرده نشانگر ضمیر روشن و سرشت پاک اوست که در آثارش جریان دارد.

صفی‌پور افزود: آثار استاد بطحائی دارای محتوایی متعالی و برخوردار از بدایعی تحسین برانگیز است .

گفتنی ست آیین بزرگداشت مقام هنری استاد سیدمحمدبطحائی پانزده اردیبهشت ماه جاری با حضور مسولین استانی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین شاگردان وی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

استاد سیدمحمد بطحائی متولد 1333 هشترود است. وی در خانواده‌ای مذهبی و صاحب فضل چشم به جان گشوده و آغاز تعلیم و تربیت را با آیات انسان‌ساز قرآن کریم آغاز کرده است.

استاد بطحائی نقاشی را از دوران کودکی آغاز کرده و در سایر زمینه‌ها همچون بازیگری، کارگردانی و نویسندگی نیز به فعالیت پرداخته است.

وی پس از اتمام تحصیلات در آموزش و پرورش به عالیت پرداخته و شاگردان برجسته‌ای را در حوزه‌ی هنر تربیت نموده است.

استاد سیدمحمد بطحائی در بیش از 72 نمایشگاه گروهی حضور یافته و نمایشگاههای انفرادی متعددی را در تهران و تبریز برگزار نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا