پاکسازی محیط زیست کلاه قاضی توسط دوست داران طبیعت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پاکسازی محیط زیست کلاه قاضی توسط دوست داران طبیعت

کارکنان شرکت گاز استان اصفهان، در یک حرکت نمادین در پارک ملی کلاه قاضی  با جمع آوری زباله های رها شده، از محیط زیست، این موهبت الهی پاسداری نمودند.

به گزارش روابط عمومی، در اقدامی نمادین درجهت پاک سازی محیط زیست و به منظور پاسداشت منابع و ذخایر طبیعی کارکنان شرکت گاز استان اصفهان صبح امروز همراه با مدیرعامل این شرکت و اعضای انجمن صلح با طبیعت به پاکسازی محیط زیست کلاه قاضی از زباله پرداختند.

سید مصطفی علوی، ضمن تشکر از تلاش همکاران در برگزاری این برنامه فرهنگی و طبیعت دوستانه گفت: انداختن هر زباله در دامن محیط زیست علاوه بر آثار مخرب زیست محیطی، قامت یک انسان راخم می کند و امیدواریم با توجه بیشتر به این موضوع ، حق استفاده از این زیبایی‌ها را به همه بدهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست بویژه مناطق حفاظت شده  استان افزود: منطقه کلاه قاضی و پارک قمیشلو زیستگاه گونه های زیادی ازحیوانات است که می تواند نقطه عطفی برای گردشگران و دوست داران طبیعت باشد .

علوی، با اشاره به خشک سالی های اخیر بویژه رودخانه زاینده رود بیان داشت: متاسفانه اصفهان با شیب تندی به سمت کویرشدن می رود، این خشکی باعث وجود ریزگردها وافزایش سطح آلودگی  در هوا خواهد شد، از سویی ریختن زباله در محیط زیست نیز منجر به تشدید تخریب و از بین رفتن محیط زیست سالم می شود.

وی تاکید کرد: وجود زباله و بقایای آن در طبیعت موجب آسیب و تخریب محیط زیست می شود، کیسه های پلاستیکی همراه باد همه جا پخش شده و با بلعیده شدن به وسیله جانداران سبب مرگ آنها می شود، لذا حفظ و نگهداری محیط زیست و طبیعت زیبا یک وظیفه عمومی بوده که تمامی افراد جامعه باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی افزود: برای پاکسازی محیط از زباله و داشتن محیطی زیبا به فرهنگ‌سازی و کارهای ترویجی نیاز است و هریک از ما می توانیم سفیر صیانت و سلامت محیط زیست باشیم.

گفتنی است ؛ با جمع آوری زباله ها  و حمل آنها به محل های مجاز منطقه کلاه قاضی نفس تازه ای کشید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا