تعاونی ها به عنوان نهادهای اجتماعی یکی از راههای کوچک کردن دولت هستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی ها به عنوان نهادهای اجتماعی یکی از راههای کوچک کردن دولت هستند.

سید حمید کلانتری در دومین همایش کشوری مدیران عامل تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی در شهرستان گلپایگان گفت: تعاونی ها به عنوان نهادهای اجتماعی یکی از راههای کوچک کردن دولت هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان در این همایش با اشار ه به برنامه کوچک سازی دولت گفت: اجرای برنامه های متنوع در شهرستان ها به ویژه شکل گیری تعاونی ها موجب کوچک سازی دولت خواهد شد.
کلانتری تصریح کرد: برای نمونه لوله کشی آب روستایی، مسکن روستایی، راه سازی روستایی، از جمله خدماتی است که که با شکلگیری درست تعاونی های توسعه و عمران میتواند از چرخه دولت خارج شده و به تعاونی ها سپرده شود.
وی با بیان اینکه از بزرگ تر شدن بدنه دولت هیچ نفعی نخواهیم برد تاکید کرد:از اهداف عمده طرح تعاونی توسعه و عمران شهرستانی استفاده از منابع خرد مردمی و توسعه به معنای جامع کلمه است که از تمام ظرفیت های بالقوه و بالفعل افراد در این حوزه باید بهره برد.
این مقام مسئول همچنین گفت: در تعاونی های توسعه و عمران هرجا که امکان دارید توان مدیریت را در خودتان ایجاد کنید و مدیریت امور خدماتی را به عهده بگیرید.
کلانتری همچنین بر اهمیت توسعه مشارکت مردم در ایده و نوآوری و طرح های جدید تاکید کرد و گفت: پول خرد در دست مردم زیاد است و وقتی می توان خوب کارکرد که این سرمایه های اندک در کنار هم جمع شده و در فعالیت های ارزشمند توسعه و عمرانی سرمایه گذاری شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی استان طرح روستا تعاون و تعاونی های دهیاری ها را گوشواره هایی برای تعاونی های توسعه و عمران عنوان کرد و افزود: برای تشکیل تعاونی های روستا تعاون باید همت کرد و با استفاده از پتانسیل روستا تعاون گام های بزرگتری را برای رفع نیاز های مختلف معیشتی مردم برداشت.
کلانتری همچنین گفت: تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی یک تعاونی مادر و هماهنگ کننده و یک تعاونی پیشتاز است و تازمانی دارای پشتوانه و سرمایه اجتماعی است که دارای مدیریت قوی و عملکرد مطلوب باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا