رئال مادرید در صدر ارزشمندترین تیم های فوتبال دنیا

سرویس خبری روزنامه ارک: مجله معتبر فوربس فهرست ارزشمندترین تیم های فوتبال جهان را اعلام کرد که بر اساس آن رئال مادرید اسپانیا برای سومین سال متوالی در صدر قرار دارد.

به گزارش مارکا، درآمد این تیم در یک سال گذشته مبلغ 658 میلیون یورو اعلام شده که با وجود پنج درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن، بیشترین سود را نسبت تیم های ورزشی دنیا به دست آورده است.

رئال مادرید که در سال 2013 جای منچستریونایتد را صدر جدول ارزشمندترین باشگاه های فوتبال دنیا گرفت، ارزشی معادل 2.9 میلیارد دلار دارد.

این در حالیست که بارسلونا رقیب دیرینه رئال مادرید ، با ارزشی معادل 2.8 میلیارد دلار در مکان بعدی قرار دارد.

در 20 رتبه نخست مجله فوربس ، هشت تیم از لیگ برتر انگلیس حضور دارند که میزان سودهی آنها بر اساس مؤلفه هایی مثل مقدار بدهی، قرارداد استادیوم ها، درآمد خالص و نقل و انتقال بازیکنان محاسبه شده است.
در این فهرست منچستریونایتد با ارزشی معادل 2.7 میلیارد دلار و درآمد 186 میلیون یورو در مکان سوم قرار دارد در حالیکه منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و لیورپول نیز در جمع 10 باشگاه نخست هستند.

به نظر می رسد ارزش تیم های لیگ برتر انگلیس به لطف قراردادهای تلویزیونی این کشور که از فصل 2016 – 17 به مدت سه سال، سالانه به طور متوسط مبلغ 2.3 میلیارد دلار خواهد بود، افزایش می یابد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا