معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان همزمان با سراسر کشور در اصفهان خبر داد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان  از اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان همزمان با سراسر کشور در اصفهان خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، حیدرعلی خانبازی با اشاره به اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گفت :
با عنایت به وقوع زلزله اخیر در استانهای غربی کشور و باتوجه به خطر بالای زلزله در ایران واهمیت ارتقای آمادگی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای مواجهه با اثرات زلزله همه ساله مانور سراسری زلزله وایمنی با همکاری دستگاههای ذیربط در مدارس کشور و به ویژه امسال با اهمیت بیشتری برگزار می شود .

وی افزود : امسال این مانور با شعار محوری”مدرسه ایمن-جامعه تاب آور” با تاکید بر موضوع تاب آوری محلات و فراگیری آموزش های مربوطه  وبا مشارکت حوزه معاونت امداد ونجات ،اداره کل آموزش و پرورش،سازمان دانش آموزی، مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاههای مرتبط با به صدا در آمدن زنگ زلزله و ایمنی در روز چهارشنبه 8 آذرماه در مدارس استان اجرا خواهد شد .
 
خانبازی تصریح کرد : این مانور با هدف آشنایی دانش آموزان با زلزله و خطرات آن ، کاهش خسارات
 ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی ، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله  برگزار می گردد.


معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان
با بیان اینکه آموزشهای مقابله و رویارویی با زلزله در طرح دادرس این جمعیت از جایگاه ویژه ای برخوردارست خاطرنشان کرد : این مانور امسال در اصفهان در مدرسه دخترانه شالباف ناحیه 4 آموزش و پرورش با حضور مسئولین استانی  و با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان برگزار خواهد شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا