برگزاری پنجمین برنامه از طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع اول دبستان ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان و شهرستان نائین

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برگزاری پنجمین برنامه از طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع اول دبستان ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان و شهرستان نائین

پنجمین برنامه از طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع اول دبستان باحضور بیش از 100 نفر از معلمان ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان و حدود 20 نفر از معلمان پایه اول دبستان نائین با همکاری آبفا منطقه 4 و آبفا نائین در تصفیه خانه آب باباشیخعلی برگزارشد.
در ابتدا این برنامه آموزشی گرجی زاده مدیر تصفیه خانه آب باباشیخعلی گفت: تصفیه خانه آب باباشیخعلی یکی از بزرگترین تصفیه خانه های آب در خاورمیانه است که دارای استانداردهای مطلوبی در زمینه تصفیه پارامترهای شیمیایی و فیزیکی در کشور است و آب شرب با بهترین کیفیت و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی شیمیایی در اختیار مردم قرار می گیرد پس می طلبد که در مصرف آن نهایت دقت صورت گیرد چراکه به رغم کمبود شدید منابع آبی مسئولان امر در تلاش هستند آب شرب با کیفیت به صورت پایدار در دسترس مشترکین قرار گیرد.
وی افزود: مدیریت مصرف آب وظیفه همه مردم است همه مسئول هستند پس باید با پرهیز از هدررفت آب از این منبع حیاتی به خوبی نگهداری شود تا تبعات خشکسالی به حداقل برسد.
مدیر تصفیه خانه آب از معلمان خواست که راههای مصرف صحیح آب را به خوبی به دانش آموزان یاد دهند خاطرنشان ساخت: آموزگاران باید با روشهای مختلف دانش آموزان را ترغیب به مصرف صحیح آب نمایند در حقیقت معلمان سفیران ما در سطح جامعه هستند تا با آگاهی دادن به مردم آنها را ترغیب به مصرف درست آب نمایند.
در ادامه این برنامه اصغر مختاری کارشناس مسئول آموزش ابتدایی ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اصفهان گفت: ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اصفهان علاوه بر اینکه با برگزاری مسابقات نقاشی، شعر، مقاله نویسی دانش آموزان را ترغیب به مصرف صحیح آب می نمایند سعی شده با بازدید دانش آموزان از کارگاههای صنعتی و تولیدی نقش آب مجازی را در تولید کالاها به دانش آموزان تبیین شود. همچنین رحیم رضاپور معاون آموزش اداره آموزش و پرورش شهر نائین گفت: آموزش و پرورش شهرستان نائین در 5 الی 6 سال اخیر برای تمامی مقاطع تحصیلی برنامه های آموزشی پیرامون مصرف صحیح آب داشته است به طوریکه برای دانش آموزان دوره متوسطه اول با برگزاری مسابقه روزنامه دیواری، مقاله نویسی، شعر و نقاشی آنها را ترغیب به راههای مصرف بهینه آب نموده و برای دانش آموزان ابتدایی هم با بهره گیری از کتاب، پوستر و جشنواره های مختلف راههای صرفه جویی در مصرف آب عنوان گردید همچنین در جلسات اولیا و مربیان، والدین را به مصرف صحیح آب تشویق نمودیم زیرا از لحاظ رفتاری پدر و مادرها الگوی کودکان و نوجوانان محسوب می شوند مطمئناً مصرف صحیح آب توسط والدین بسیار مؤثر در ترغیب کودکان به مصرف درست آب می باشد.
همچنین تشیعی رئیس خانه فرهنگ آب راههای مدیریت مصرف آب را برای آموزگاران توضیح داد و گفت: می توان با اصلاحات رفتاری و ابزاری مصرف آب را مدیریت نمود بعنوان مثال با استفاده از تجهیزات کاهنده می توان تا حدود 50 درصد درمصرف آب صرفه جویی نمود.
وی همچنین به معرفی خانه فرهنگ آب پرداخت و گفت: خانه فرهنگ آب در اصفهان با برگزاری برنامه های آموزشی در قالب شعر، موسیقی، خمیر سازی، نقاشی برای کودکان 6 تا 12 ساله فرهنگ صحیح آب را در میان آنها ترویج می نماید بر این اساس آموزگاران می توانند با هماهنگی با خانه فرهنگ آب از طریق این مرکز مصرف بهینه آب را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا