همه واحدهای صنعتی اصفهان تا ۲ سال آینده گازرسانی می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

همه واحدهای صنعتی اصفهان تا ۲ سال آینده گازرسانی می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: همه واحدهای صنعتی استان اصفهان تا ۲ سال آینده گازرسانی می شود.

به گزارش ارک خبر: مرتضی علوی پیش از ظهر دوشنبه، در دومین نشست روسای روابط عمومی ادارات و خبرنگاران استان اصفهان که با هدف فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی تشکیل شد، اظهار داشت: در حال حاضر صنایع از سوخت مایع استفاده می کنند که لازم است در وضعیت فعلی که با بحران اصلی آلودگی هوا مواجهیم صنایع مجاب به تبدیل سوخت خود از مایع به گاز طبیعی شوند.

وی بیان داشت: در حال حاضر سیاست وزارت نفت و شرکت ملی، جایگزین کردن گاز طبیعی به جای سوخت مایع است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه توصیه می شود، صنایع به سمت این جایگزینی سوخت بروند، اعلام کرد: در صورتی که صنایع به صورت تدریجی مراجعه نکنند سوخت مایع آنها محدود شده و ادامه کار دچار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یک استان سبز است که بیش از ۹۶ درصد از مردم این استان در حال حاضر به گاز طبیعی دسترسی دارند و بیش از هشت هزار صنعت در استان از گاز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این در صورتی است که هم اکنون بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی، فاقد گاز هستند که گازرسانی به برخی از صنایع در دست اجرا است.

علوی گفت: تا دو سال آینده گازرسانی به تمام صنایع صورت می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر  بالغ بر یک هزار و ۳۳۸ روستا از گاز طبیعی استفاده می کنند و روستاهایی هم که هنوز گازکشی نشده است به دلیل این است که فاصله آنها از خطوط انتقال زیاد است یا تعداد خانوار آنها کم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان اصفهان داریم، افزود: بیش از ۱۰ هزار کیلومتر خطوط انشعاب داریم که اَلمک گاز درب منازل شهروندان شامل این موارد بوده و در طول سال نشت‌یابی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا