200هکتار از کانون‌ های بحران فرسایش بادی آران و بیدگل نهالکاری می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

200هکتار از کانون‌ های بحران فرسایش بادی آران و بیدگل نهالکاری می شود

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از آغاز طرح نهالکاری 200 هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی در منطقه شمال سفیدشهر این شهرستان خبر داد.
حمید گل آرایی’  گفت: نهالکاری در کانون های فرسایش بادی در منطقه شمال نصرآباد که از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار شده، با نزدیک به 11 میلیارد ریال از ردیف اعتبارهای ملی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه افزون بر 50 میلیون ریال برای نهال کاری در هر هکتار از اراضی بیابانی نیاز است، افزود: نهال های تاغ و قره داغ کشت شده در عرصه های بیابانی به مدت 2 سال باید نگهداری و آبیاری شوند و پس از 2 سال گیاه می تواند به رشد خود ادامه دهد.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: این اقدام در ادامه طرح نهال کاری منطقه کانون بحران شمال نصرآباد در سال 1385 انجام می شود و تا کنون سه هزار و 400 هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ در منطقه نصرآباد در این قالب انجام شده است.
گل آرایی ،  وسعت اراضی بیابانی شهرستان آران و بیدگل را 384 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: نتیجه عملیات بیابان زدایی و نهال کاری از سال 1349 تاکنون، ایجاد 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در این شهرستان می باشد.
گفتنی است شهرستان آران و بیدگل با وسعت 605 هزار هکتار، دارای 103 هزار هکتار کانون بحران می باشد و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور است. این شهرستان با نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا