انقلابی اساسی در گردشگری شهری اصفهان شکل می‌گیرد/ تدوین سند تحول برنامه‌های اصفهان و شهرهای خواهرخوانده/ حرکت‌های زیرساختی به منظور ارتقای صنعت گردشگری اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر اصفهان:

انقلابی اساسی در گردشگری شهری اصفهان شکل می‌گیرد/ تدوین سند تحول برنامه‌های اصفهان و شهرهای خواهرخوانده/ حرکت‌های زیرساختی به منظور ارتقای صنعت گردشگری اصفهان

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اولویت آینده کلانشهر اصفهان، توجه به برنامه‌های گردشگری است، گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته و حرکت‌های زیرساختی مد نظر شورای شهر اصفهان، تحولی اساسی در گردشگری شهری اصفهان شکل می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، نصیر ملت با اشاره به برنامه‌های کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور ارتقای زیرساخت‌های گردشگری شهر اصفهان به منظور حرکت در حوزه‌های اقتصادی این بخش اظهار کرد: در حال حاضر موضوع گردشگری به عنوان یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای شهر اصفهان قلمداد می‌شود و با توجه به تعدد متولیان این عرصه، شورای اسلامی شهر به منظور ساماندهی مسئله در این موضوع ورود جدی کرده است.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد سامانه جامع اطلاع‌رساني و خدمات شهری گردشگري اصفهان تهیه شده است، ادامه داد: در این طرح، ایجاد سامانه الکترونیکی آنلاین اطلاع رسانی چند زبانه به منظور برطرف کردن نیازهای گردشگران به صورت آنلاین و در فاز دیگری ارائه خدمات مالی، اعتباری و همچنین خدمات رزرو اماکن اقامتی، گردشگری . تاریخی  در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مقیاسی دیگر این سامانه ارائه دهنده خدمات شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در سطوح ملی و بین‌المللی خواهد بود و یه عنوان یک اقدام زیربنایی برای نمایشگاه دائمی بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعريف مفهوم تاسیسات گردشگری و مسیر گردشگری و ایجاد لایه‌های مرتبط در نرم‌افزار GIS در مناطق پانزده‌گانه شهری اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر شاخصه‌های این موضوع در حال تبیین بوده و بدون شک با تعامل چندگانه بخش‌های مدیریتی شهرداری به منصه حضور خواهد رسید.

ملت تاکید کرد: در این بخش، درجه نخست تعریف مبانی تأسیسات که شامل موارد چندگانه‌ای شامل تابلوها، سرویس بهداشتی، نقاط دسترسی، مسیرهای گردشگری، سرویس و خدمات بوده در کنار ثبت اطلاعات داده‌های مکانی تاسیسات گردشگری در مناطق چهارگانه گردشگری شهر اصفهان به منظور ترسیم وضع موجود و اطلاع دقیق از کاستی‌ها و تراکم‌‌های موجود در دستور کار قرار گرفته و به منظور برنامه‌ریزی سالیانه و اختصاص بودجه مناسب احصا شده است.

وی از ایجاد الگوهای اصلاحی برای بازبيني تابلوهاي راهنماي گردشگري شهري اصفهان خبر داد و افزود: متأسفانه در حال حاضر تابلوهای راهنمای گردشگری در شهر اصفهان در سطح مطلوبی نیستند و با توجه به این موضوع نیاز است که تابلوهای چند زبانه مورد استفاده در پیاده روها و یا ماشین رو با استاندارهای بین‌الملل ایجاد شود و در این زمینه کمیسیون فرهنگی، اقتصادی و گردشگری با طرح موضوع و تببین شاخصه های استاندارد برای ابلاغ به مدیریت شهری اقدام کرده است.

*آخرین مراحل تدوین سند تحول ارتباط اصفهان و شهرهاي خواهرخوانده

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان از آخرین مراحل تدوین سند تحول ارتباط اصفهان و شهرهاي خواهرخوانده خبر داد و گفت: در این زمینه کارگروهی متشکل از مشاوران و تصمیم گیران مرتبط در مدیریت شهری در کمیسیون اقتصادی شورا شکل گرفته است، چراکه این سند می‌تواند نقشه جامعی برای اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری باشد.

وی حرکت به سوی نظامنامه جامع به منظور تعریف کاربری گردشگری و فرهنگی بر املاک شهرداری اصفهان را مهم دانست و اضافه کرد: در این زمینه باید تعریف  مجددی بر کاربری گردشگری و فرهنگی شهرداری صورت بگیرد و با کمک کنوانسیون‌های بین‌المللی به نظامنامه‌ای بومی دست یابیم.

ملت با بیان اینکه تلاش این است که از این پس شاهد تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای برای تعریف اماکن گردشگری و فرهنگی نباشیم، تصریح کرد: در واقع نوسازی و مرمت بنا براساس سلامت ماهوی و کاربری معین شده مطابق با نظامنامه صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا