ششمین برنامه آموزشی طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع ابتدایی در تصفیه خانه آب باباشیخعلی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

ششمین برنامه آموزشی از طرح آموزش ضمن خدمت معلمان پایه اول ابتدایی باحضور 120 نفر از دانش آموزان شهرستان اردستان و دهاقان در تصفیه خانه آب باباشیخعلی برگزارشد.
در ابتدا این برنامه آموزشی گرجی زاده مدیر تصفیه خانه آب باباشیخعلی گفت: در این برنامه آموزشی علاوه بر ارائه مطالب مدیریت مصرف آب در حین بازدید از تصفیه خانه با چگونگی مراحل مختلف تصفیه آب از نزدیک آشنا می شوند این در حالیست که تصفیه خانه آب باباشیخعلی یکی از بهترین تصفیه خانه های آب در کشور محسوب می شود که آب شرب را با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار می دهد به طوریکه از لحاظ پارامترهای کیفی از استاندارد جهانی بالاتر است . برمبنای استاندارد جهانی میزان کدورت آب  1ntu می باشد درحالیکه این رقم در تصفیه خانه آب باباشیخعلی کمتر از 25 درصد ntu می باشد و آب با بهترین کیفیت از لحاظ کیفی و شیمیایی در اختیار مشترکین قرار می گیرد.
وی با اشاره به مصرف صحیح آب عنوان کرد: آموزگاران باید با بکارگیری شیوه های مختلف درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی آموزش دهند چرا که بارندگی در پاییز امسال در استان اصفهان 3/2 میلی متر بوده درحالیکه این رقم در سال گذشته بیش از 31 میلی متر بود یعنی حدود 89/7 درصد کاهش بارندگی داشته ایم و در سرچشمه زاینده رود که استان چهارمحال بختیاری است پاییز امسال بارندگی ها 51 میلی متر بوده در حالیکه در سال گذشته این رقم 200 میلی متر بود در واقع 70/4 درصد کاهش بارندگی داشته است و هم اکنون حجم سد زاینده رود 140 میلیون مترمکعب است یعنی 10 درصد حجم مخزن آب ذخیره شده است بنابراین در چنین شرایطی مصرف صحیح آب ضرورت دارد.
مدیر تصفیه خانه آب باباشیخعلی اعلام کرد: باید با آموزش مصرف صحیح آب این منابع حیاتی را برای نسل آینده نیز ذخیره کنیم نقش آموزش و پرورش در ترویج مصرف صحیح آب غیرقابل انکار است.
در ادامه این نشست صدیقه فولادی کارشناس آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش اردستان گفت: آموزش و پرورش اردستان علاوه بر آموزش های تئوری که با وسایل کمک آموزشی به دانش آموزان نحوه صحیح مصرف آب را آموزش می دهد همچنین بازدیدهای علمی به جهت ترویج فرهنگ صحیح آب از محل قنوات، چشمه ها و آبیاری فضای سبز در پارکها داشته است.
در ادامه علیرضا خادم الفقرا معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دهاقان گفت: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان دهاقان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف درست انرژی به ویژه آب برنامه های متعدد آموزشی در دستور کار قرار داده است و این مهم با همکاری و تعامل مسئولین در دستگاههای مرتبط انجام می گیرد که نمونه بارز آن برگزاری آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع اول ابتدایی پیرامون مصرف صحیح آب است.
همچنین با برگزاری کارگروه های مختلف اولیا و مربیان را ترغیب به مصرف درست آب می نماییم این درحالیست که برای کارشناسان هر 15 روز یک مرتبه کلاس آموزش مصرف صحیح آب برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا