ایران قدرت نخست منطقه در تولید برق است/چاپ کتاب درباره صنعت برق

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان:

ایران قدرت نخست منطقه در تولید برق است/چاپ کتاب درباره صنعت برق

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: ایران قدرت نخست منطقه در تولید برق است و از نظر قدرت شبکه انتقال برق نیز در منطقه سرآمد هستیم.

به گزارش ارک خبر، رسول موسی‌رضایی ظهر سه‌شنبه در همایش گزینش‌گران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با بیان اینکه صنعت برق کارنامه درخشانی در میان نهادهای دولتی دارد، اظهار داشت: ایران قدرت اول منطقه در تولید برق محسوب می‌شود و در دنیا نیز رتبه چهاردهم را دارد.

وی با بیان اینکه از نظر قدرت شبکه انتقال برق نیز در منطقه سرآمد هستیم، افزود: صنعت برق در اصفهان با نصب دو مولد هیزم‌سوز ۹۰ کیلوبایتی در کوچه تلفن‌خانه شهر اصفهان آغاز به کار کرد که این مولدها برق مجموعه تاریخی «چهلستون» را تامین می‌کردند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه توسعه صنایع مختلف به ویژه نساجی در اصفهان توسعه  صنعت برق را به همراه داشت، بیان داشت: دارا بودن قدرت تولید برق در دنیا بسیار مهم تلقی می‌شود و اطلاعات لازم در این زمینه برای نسل‌های آینده نیز وجود داشته باشد.

چاپ کتابی در خصوص تاریخچه صنعت برق در اصفهان

وی ادامه داد: بر این اساس کتابی در خصوص تاریخچه صنعت برق استان اصفهان در حال تدوین است که تا اواسط سال آینده به عنوان یک سند پژوهشی، در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

موسی رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اصفهان تامین کننده حدود ۱۰ درصد برق مورد نیاز کشور است، گفت: در این راستا  ۱۳ نیروگاه بزرگ و کوچک برای تولید برق فعالیت دارند.

امکان استفاده از توان حداکثری نیروگاه برق اصفهان وجود ندارد

وی اضافه کرد: باید به این نکته اشاره کنم که در شرایط فعلی به دلیل کمبود آب امکان استفاده از توان حداکثری نیروگاه برق اصفهان وجود ندارد و میزان تولید برق در اصفهان کاهش یافته است و این در حالی است که اصفهان کریدور ارتباطی انرژی الکتریکی شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود.

تلاش برق منطقه‌ای اصفهان در راستای قطع نشدن برق شهروندان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ پست انتقال و فوق توزیع در اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: شرکت توزیع برق شهرستان و استان اصفهان و همچنین شرکت توزیع چهارمحال بختیاری جزو زیرمجموعه شرکت برق منطقه‌ای اصفهان است.

وی با تاکید بر تلاش شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در پایداری شبکه برق و عدم قطعی برق حتی به شکل لحظه‌ای بیان داشت: چهار هزار پرونده در هسته گزینش برق منطقه‌ای اصفهان از سال‌های  ۷۹ تا ۹۶ تشکیل شده است.

دکمه بازگشت به بالا