محوطه پستهای فوق توزیع با سیستم روشنایی LED روشن شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برای اولین بار در شرکت برق منطقه ای اصفهان

محوطه پستهای فوق توزیع با سیستم  روشنایی LED روشن شد

به منظور کاهش مصرف برق در ایستگاههای شرکت برق منطقه ای اصفهان برای اولین بار محوطه پستهای فوق توزیع با سیستم روشنایی  LED روشن شد.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس امین مقدس معاون طرح و توسعه این شرکت در این باره گفت:به منظور نهادینه کردن بحث مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه ها تصمیم گرفته شد در محوطه پستهای فوق توزیع به جای پروژکتورها و چراغهای خیابانی معمولی از پروژکتورها و لامپهای LED با مصرف برق بسیار کمتر استفاده گردد تا شرکت بتواند خود بعنوان الگویی برای دیگر آحاد جامعه در زمینه مدیریت مصرف انرژی مطرح شود.

وی مزایای پروژکتورها و لامپهای LED را علاوه بر مصرف برق بسیار کمتر نسبت به لامپهای معمولی طول عمر بیشتر در حدود ۳ برابر عنوان کرد.

مهندس مقدس افزود: برای انجام این کار، ابتدا پست ۶۳ کیلوولت سنگبران (پست مدولار) بعنوان نمونه انتخاب گردید و روشنایی محوطه بیرونی آن شامل ترانسفورماتور ۶۳ کیلوولت، تجهیزات HV و اطراف کانکس های اتاق فرمان و فیدرخانه توسط ۱۰ عدد پروژکتور LED و دو عدد چراغ خیابانی ساخت شرکتهای داخلی تامین گردید.

وی اضافه کرد:در این پروژه بجای استفاده از پروژکتورهای معمولی با توان حدود ۴۴۰۰ وات،  از پروژکتورهای LED و چراغهای خیابانیLED با توان ۹۷۰ وات استفاده شد. سپس در پستهای ۶۳ کیلوولت حبیب آباد، چلگرد و دیزلخانه نیز بهمین ترتیب روشنایی LED بکار برده شد.

معاون طرح و توسعه برق منطقه ای اصفهان اضافه کرد: مسئله مهم در این پروژه ها، تامین سیستم های روشنایی LED از برندهای مطمئن و معتبر داخلی می باشد تا علاوه بر مدیریت مصرف برق بتوان در زمینه حمایت از صنایع داخلی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیز قدم های مثبتی برداشت.

لازم بذکر است که طراحی روشنایی این ایستگاهها با همکاری دفتر مهندسی طرحها و مجری طرح پست های فوق توزیع  و با لحاظ کردن آخرین استانداردهای روشنایی توانیر انجام گرفت.

دکمه بازگشت به بالا