رفع مشکل بیکاری در کردستان به 180 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد

پایگاه خبری ارک خبر-کردستان:

رفع مشکل بیکاری در کردستان به 180 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: برای رفع مشکل بیکاری در استان کردستان با توجه به آمار و نتایج سرشماری سال 95، حدود 180 هزار میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری نیاز است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در نهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد: دولت در سال جاری حدود 10 هزار میلیارد ریال شامل سه هزار میلیارد ریال در بخش اشتغال روستایی و 6 هزار و 420 میلیارد ریال برای اشغال فراگیر برای استان کردستان اعتبار تصویب کرده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت کاری استان در حوزه عملکرد این 2 طرح (اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر) در سال جاری خوب نیست، افزود: اعتبار مورد نیاز استان کردستان تقریبا برابر با میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اشتغال فراگیر کشور است.
انصاری تاکید کرد: در بخش اشتغال فراگیر یک هزار و 826 طرح به ارزش 10 هزار و 700 میلیارد ریال (یک هزار و 70 میلیارد تومان) در این استان به بانک ها معرفی شده اند اما کمتر از 10 میلیارد ریال آن پرداخت شده که عملکرد مناسبی نیست.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه ها در کشور فقط برای رفع مشکلات جامعه تاسیس شده اند، یادآور شد: با توجه به عملکرد پایین بانک ها در پرداخت این تسهیلات و همچنین هماهنگی کمتر بین دستگاه های اجرایی نمی توان انتظار خوبی از اجرای این طرح ها داشت.
وی اضافه کرد: لازم است بانک ها و دستگاه های اجرایی در این خصوص تلاش و همکاری بیشتری داشته باشند چرا که رفع مشکل بیکاری در قالب طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و مورد توجه دولت است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: مسئولانی که دور یک میز برای حل مشکلات مردم می نشینند باید تمام تلاش خود را برای انجام اهداف مورد نظر طرح های اشتغالزایی بکار گیرند.
انصاری ادامه داد: اگر قرار باشد با سخت گیری در اجرای قوانین و عدم انعطاف پذیری در سازمان ها مانعی برای اجرای طرح های اشتغال باشد نباید انتظاری به جایی برای این مشکلات داشته باشیم.
وی گفت: سهم فعلی حدود 10 هزار میلیارد ریالی استان در حوزه اشتغال روستایی و پایدار تنها می تواند 10 درصد نیاز نیروی جویای کار استان را بر طرف کند بنابراین رفع مشکلات 90 درصد باقی مانده جویندگان کار نیاز به همت و تلاش بیشتری دارد.
استان کردستان در غرب ایران اسلامی یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا