صالحی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرهای دارای نماد هویتی حمایت می کند

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

صالحی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرهای دارای نماد هویتی حمایت می کند

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر در آذربایجان شرقی گفت: هنرهایی که نماد هویتی منطقه هستند مورد حمایت جدی این وزارتخانه قرار می گیرند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، سید عباس صالحی جمعه شب در این آیین افزود: در این راستا برای تقویت و ماندگاری موسیقی عاشیقی ارسباران هم هر کاری که موثر باشد، انجام خواهیم داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برای رفع مشکلات مالی مربوط به برگزاری جشنواره تئاتر ارسباران قول مساعد داد و افزود: به طور حتم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قبیل جشنواره ها حمایت می کند و مشکل مالی یازدهمین جشنواره و بدهی های مربوط به آن به زودی حل و فصل می شود.
وی اظهار کرد: در این راستا 500 میلیون ریال از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 500 میلیون ریال نیز از طریق استانداری آذربایجان شرقی مساعدت خواهد شد تا مشکل این جشنواره حل شود و برای سال های آتی نیز تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر آن به کار خواهیم گرفت.
صالحی، به درخواست نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر برای ادامه درمان حسین محب اهری از هنرمندان ارسبارانی مقیم پایتخت قول کمک مالی و پیگیری روند درمانش را داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با وجود ارادت قبلی به مردم ارسباران و با اطلاعات جدیدی که از این منطقه پیدا کردم ارادتم بیشتر شد و درخواست های آنان را در وزارت متبوع پیگیری خواهم کرد. در مورد جاده اهر- تبریز هم حتما خواست مردم و مسئولان منطقه برای تسریع در اجرای این طرح را در دولت پیگیری می کنم.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر، از مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین اهری و بقعه و آرامگاه این عارف قرن هفتم هجری بازدید کرد.
شهرستان اهر با جمعیت 150 هزار نفر در فاصله 110 کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا