مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان: معیار اصلی فعالیت های فرهنگی، قانون و شرع است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان: معیار اصلی فعالیت های فرهنگی، قانون و شرع است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: معیار اصلی این اداره کل برای انجام فعالیت های فرهنگی، قانون و شرع است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، حجت الاسلام و السلمین محمدعلی انصاری روز یکشنبه در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان خوانسار انجام فعالیت های فرهنگی را لازم، ضروری و مهم اما در عین حال بسیار پیچیده دانست و گفت: گرچه فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر بر مبنای علاقه انجام می شود اما کسانی که در این حوزه فعالیت دارند بر سختی کار آن واقف هستند.
وی انجام فعالیت های فرهنگی را اثرگذار بر سایر بخش ها دانست و گفت: اگر فرهنگ درست باشد فعالیت در سایر بخش ها نیز صحیح انجام می شود و بسیاری از مشکلات حتی مشکلات اقتصادی نیز برطرف خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: کارهای زیادی در حوزه فرهنگ و هنر انجام شده است اما بدون شک تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی جایگاه استان اصفهان در فرهنگ و هنر کشور و منطقه را ویژه دانست و گفت: این استان از شهرستان های مطرحی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است که یکی از دغدغه های مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان کمبود امکانات در این شهرستان هاست.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری به سرمایه گذاری نیاز است در عین حال از نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه در حوزه فرهنگ و هنر نامبرد و گفت: شهرستان های استان اصفهان از این سرمایه بزرگ برخوردارند و باید با استفاده از این سرمایه ها زمینه توسعه فرهنگ و هنر را در شهرستان های استان فراهم کنیم.
وی از خوانسار به عنوان خاستگاه علم و ادب نامبرد و از تامین زمین مجتمع فرهنگی خوانسار خبر داد و گفت: بزودی کلنگ احداث ساختمان این مجتمع پس از سالها انتظار بر زمین زده خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: زمین این مجتمع چهار هزار متر مربع می باشد که از سازمان مسکن و شهرسازی شهرستان خوانسار خریداری شده و سند آن نیز دریافت شده است.
حجت الاسلام انصاری افزود: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بالاترین سرمایه های فرهنگی کشور هستند که باید با در اختیار قرار دادن ابزار مناسب از آنها به بهترین نحو پشتیبانی کرد.
در این دیدار محمدجواد عصاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره گفت: 57 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعالیت دارند.
وی افزود: هنر تعزیه خوانسار نیز در سطح کشور مطرح و این شهرستان در زمینه علوم دینی نیز یکی از فعال ترین شهرستان های استان اصفهان است.
در ابتدای این دیدار فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای خوانسار مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در میان گذاشتند.
شهرستان خوانسار با بیش از 500 هنرمند در 160 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا