مدیرکل ارشاد اصفهان:راه برای برگزاری کنسرت های موسیقی بسته نیست

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل ارشاد اصفهان:راه برای برگزاری کنسرت های موسیقی بسته نیست

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به بهانه های مختلف نمی توان مردم را از دسترسی به نیازهای مختلف از جمله موسیقی و کنسرت منع کرد.

به گزارش ارک خبر: حجت الاسلام و السلمین ‘محمدعلی انصاری’  جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیازهای درست و بجای مردم را نباید از آنها دریغ کرد، افزود: مسیر برگزاری کنسرت و موسیقی در استان اصفهان بسته نیست و مجوزهای لازم در این زمینه داده شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص برگزاری کنسرت ها تصریح کرد: معیار و ملاک هرکاری در ابتدا باید دینی و قانونی باشد، آنچه که با ارزش های دینی مغایرت دارد را مردم نمی پسندند و نباید هم بپسندند، اما موسیقی نباید برخلاف شرع تعبیر شود. هرکاری می تواند در جهت مثبت و یا منفی انجام شود، باید به دنبال نصایح علما در این زمینه باشیم.

انصاری با اشاره به الزام ایجاد تعامل میان بخش های مختلف اظهار کرد: در این زمینه باید به دو مسئله مهم توجه کنیم یکی ارزش های دینی است که نباید چیزی برخلاف ارزش های مردم رخ دهد، از طرف دیگر نمی توانیم نیازهای مردم را رد کنیم، بنابراین باید ضمن دقت به ارزش ها، نیاز های مردم را نیز دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان راه برای برگزاری کنسرت های موسیقی بسته نیست، تصریح کرد:  ارشاد روی محتوای متن کنسرت ها نظارت دارد، کسی که موسیقی ایرانی و اسلامی را دوست دارد به دنبال ایجاد حاشیه نیست، اما برخی افراد با ایجاد حاشیه مشکلاتی را به وجود می آورند.

وی با اشاره به سختی کار خبرنگاران تصریح کرد: تشکل های صنفی و رسانه ها باید به دنبال برقراری امنیت شغلی خبرنگاران باشند، با توجه به سختی کار خبرنگاران این امر باید در دستور کار تشکل های صنفی قرار بگیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخصوص بیمه خبرنگاران گفت: همه تلاش وزارت فرهنگ این است که اهالی فرهنگ و هنر  از خدمات کشور بهره مند شوند. بیمه هایی که می توان برای خبرنگاران تعریف کرد یکی از طرف انجمن های صنفی خبری و دیگری از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد است.

انصاری با بیان اینکه کلنگ آغاز بازسازی ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان به زمین زده شده است، اظهار امیدواری کرد که نشست بعدی با خبرنگاران در ساختمان اداره کل برگزار شود.
وی گفت: از زمان قبول مسئولیت بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد انرژی خود را صرف پیگیری احداث ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان کرده ام.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه وضع اصفهان در حوزه نشر خوب است، گفت: تاکنون ۳۵۲ مجوز در حوزه رسانه ها صادر شده که ۲۲۰ مورد آن مربوط به رسانه های چاپی است.
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ روزنامه در استان اصفهان فعال است، اظهار داشت: در استان اصفهان به حوزه رسانه بخوبی پرداخته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، اولین و اصلی ترین مشاوران ما هستند، گفت: ایجاد وفاق، همدلی و انسجام در بین اهالی فرهنگ و هنر بویژه هنرمندان از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: نبود انسجام بین اهالی فرهنگ و هنر یکی از آسیب های جدی استان اصفهان است که از توانمندی و صاحب سبک بودن آنها ناشی می شود.
حجت الاسلام انصاری افزود: امروز رسالت مطبوعات و رسانه ها بسیار خطیر و حساس است و هرگونه کم کاری در این زمینه، ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مردم قدر کار فرهنگی را می شناسند، گفت: حوزه خبر در استان اصفهان قابل قبول و رضایت بخش است و تعامل، همفکری و مطالبه گری خوبی وجود دارد.
وی گفت: امروز یکی از مهمترین وظایف رسانه ها، بیان تلاش ها و کارآمدی نظام است که البته این به معنی نگفتن مسائل و مشکلات و انتقاد نکردن نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه با اطلاع رسانی دقیق و به موقع می توان، کارشکنی دشمنان را خنثی کرد، افزود: باید در جامعه امید و شادابی بوجود آوریم و حواسمان را جمع کنیم تا بین مردم و مسئولان شکاف و اختلاف ایجاد نشود.
وی در ادامه با اشاره به موضع اخیر رئیس جمهوری کشورمان در مقابل سخنان رئیس جمهوری آمریکا گفت:حجت الاسلام روحانی در مقابل طبل توخالی ترامپ با اقتدار ایستادگی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا