چهاردهمین نمایشگاه کتاب در اصفهان برگزارمی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد

چهاردهمین نمایشگاه کتاب در اصفهان برگزارمی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری چهاردهیمن نمایشگاه کتاب از ۱۸ تا ۲۳ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان خبر داد.

به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در این ماه اختتامیه جشنواره مطبوعات، نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان و جشنواره تئاتر استان برگزار خواهد شد. همچنین هفته ملی کتابخوانی نیز در این ماه خواهد بود.

وی افزود: یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان بن کتاب برای توزیع در چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان خریداری شده است.

وی بیان داشت: امسال در نمایشگاه کتاب اصفهان ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود که شامل ۲۰ درصد بن تخفیف و ۱۰ درصد تخفیف از سوی ناشران می باشد.

انصاری بیان کرد: در این نمایشگاه نگاه ویژه ای به ناشران استان اصفهان داشتیم و ۵۰ ناشر از استان در این نمایشگاه حضور دارند، ضمن اینکه ۶۰۰ ناشر کشوری نیز در نمایشگاه خواهند بود. بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب نیز در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مانند سال گذشته کتاب‌فروشان نیز به سه شکل در نمایشگاه شریک هستند از جمله برپایی غرفه، ارائه بن کتاب که در طول برگزاری نمایشگاه نیز قابل خرید در کتاب‌فروشی‌ها باشد و گرفتن نمایندگی از ناشران به عنوان نماینده یک نشر در نمایشگاه کتاب شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره مطبوعات استان اضافه کرد: رسانه ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگی دارند و مانند دیگر بخش های فرهنگی کشور به توسعه، ارتقا، آموزش و بازبینی نیاز دارند.

انصاری افزود: شعار جشنواره مطبوعات در سال جاری “رسانه در گام دوم انقلاب” بوده و نزدیک به ۸۰۰ اثر در چهار بخش به دبیرخانه جشنواره رسیده و نفرات برتر نیز انتخاب و یکشنبه ۱۲ آبانماه با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد.

وی سپس با اشاره به هفته کتاب که ۲۱  تا ۳۰ آبان ماه خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم در این هفته مسئولان، رسانه ها و مردم، نگاه ویژه ای به کتاب داشته باشند.

انصاری همچنین درارتباط با تئاتر استان ادامه داد: جشنواره تئاتر در استان اصفهان ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: ۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که ۱۰ اثر در بخش اصلی و ۵ اثر از ۵ شهر نیز در بخش جنبی در جشنواره تئاتر اصفهان حضور دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا