بهره برداری از پروژه های آب و فاضلاب استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 287 میلیارد تومان در یکساله منتهی به دهه فجر96

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بازه یکساله منتهی به دهه فجر با اعتباری بالغ بر 287میلیارد تومان 12پروژه در بخش آب و فاضلاب را در سطح استان اصفهان به بهره برداری رساند
مهندس هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در دهه فجر سال 96 پروژه آبرسانی به گلشهر گلپایگان با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان ،احداث تصفیه خانه فاضلاب خوانسار با هزینه ای بیش از  7 میلیارد تومان، بهره برداری از پکیج فاضلاب مسکن مهر فریدونشهر با هزینه ای بالغ بر 700میلیون تومان صورت می پذیرد و نیز عملیات کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهر اژیه در دستور کار قرار می گیرد.
وی پیرامون طرح های توسعه ای آبفا که در سال جاری عملیاتی شد افزود:در اردیبهشت سال 96  اجرای پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ورنامخواست و سده لنجان با 36 میلیارد تومان افتتاح شد.
این درحالیست که از سال 70  تا ابتدای سال 92 حدود 95 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان لنجان اجرا شد. درحالی که در طول 3 سال گذشته 200 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان اجرا شد و بدنبال آن تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان از محل مشارکت و سرمایه گذاری شرکت فولادمبارکه در قالب قرارداد بیع متقابل به بهره برداری رسید.
همچنین  در اردیبهشت ماه سال 96 عملیات اجرایی شبکه فاضلاب زیباشهر و دیزیچه از شهرستان مبارکه آغاز شد. این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت فولاد مبارکه) در دستور کار قرار گرفت. عملیات اجرای شبکه فاضلاب زیباشهر به طول 58 کیلومتر منجر به تحت پوشش قرار گرفتن 10 هزار نفر جمعیت مردم این شهرستان از خدمات شبکه فاضلاب می شود و عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهر دیزیچه بالغ بر 109 کیلومتر می باشدکه اجرای آن جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می دهد. عملیات اجرای فاضلاب در زیباشهر و دیزیچه جمعاً با اعتبار 96 میلیارد تومان آغاز شد.
مهندس امینی ادامه داد در سال 71 اجرای طرح شبکه فاضلاب شهرستان مبارکه آغاز شد که تا سال 92 حدود 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالیکه اجرای عملیات شبکه فاضلاب در این شهرستان در دولت یازدهم به 86 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که بیانگر رشد 12 برابری میانگین اجرای شبکه فاضلاب در 20 سال گذشته در مبارکه است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان عنوان کرد: در خردادماه سال جاری باحضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب کلان شهر اصفهان با تخصیص اعتبار از محل تسهیلات فاینانس خارجی 46 میلیون یورو برابر با 177 میلیارد تومان با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از تجربه پیمانکاران و مشاوران برجسته بین المللی آغاز شد.
مهندس هاشم امینی با اشاره به اجرای طرح های توسعه شبکه فاضلاب در اصفهان اعلام کرد:در بازه یکساله منتهی به دهه فجر در اصفهان :
بهره برداری از پروژه های اجرای شبکه فاضلاب در محلات حاشیه نشین و محروم شهر اصفهان حصه شمالی و جنوبی، شهرک سرو، امام حسین(ع)، جلوان، ارزنان و دارک، و همچنین بهره برداری از پروژه خط انتقال فاضلاب غرب، شمال و شرق اصفهان (پروژه نگین) جمعاً با 68 میلیارد تومان
بهره برداری از طرح ارتقای فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان
*آغاز عملیات اجرایی پروژه فاضلاب کوشک خمینی شهر از محل تبصره 3 مشارکت مردمی با مبلغ 15 میلیارد تومان
* آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب زون شرقی نجف آباد از محل فاینانس داخلی با مبلغ 55 میلیارد تومان
* آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب کهریزسنگ نجف آباد با مبلغ 15 میلیارد تومان
از جمله مهمترین پروژه های اجرای شبکه فاضلاب در اصفهان بوده  که در سال جاری در دستور کار قرار گرفت
مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان عنوان کرد: در آذرماه سال 96 با حضور مهندس جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور پکیج فاضلاب مسکن مهر و تعدادی پروژه آب و فاضلاب نطنز با مبلغ بیش از 6 میلیارد و 650 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
مهندس امینی در پایان به حجم عملیات اجرا شده  در بخش آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بازه یکساله منتهی به دهه فجر بیش از 241کیلومتر لوله گذاری آب و 253 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب با اعتبار 114 میلیارد تومان در شهرهای مختلف استان انجام داده است.
این در حالیست که در بازه یکساله منتهی به دهه فجرسال 96 با اعتباری بیش از 287 میلیارد تومان پروژه های آب و فاضلاب به بهره برداری رسید و نیز در همین بازه با سرمایه گذاری بیش از 395 میلیارد تومان اجرای عملیات آب و فاضلاب در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا