نصف جهان رنگ و بوي بهار انقلاب را به خود مي گيرد/کوچه پس کوچه هاي شهر خاطرات پيروزي انقلاب را مرور خواهد کرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

با اجراي بیش از 500 برنامه “براي ايران” در اصفهان/

نصف جهان رنگ و بوي بهار انقلاب را به خود مي گيرد/کوچه پس کوچه هاي شهر خاطرات پيروزي انقلاب را مرور خواهد کرد

همزمان با فرارسیدن ايام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، شهرداري اصفهان در نظر دارد با اجراي برنامه هاي متنوع شهري خاطرات شيرين بهار انقلاب در سال 57  را زنده كند، چنانچه در اين ايام نزديک به 500 برنامه متنوع درسراسر شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، در آستانه سی‌ و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 500  برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعي و ورزشی توسط شهرداري در طول ایام دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهر به منظور گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم عزیز اصفهان برگزار خواهد شد.

قلب 80 میلیون ایرانی “برای ایران” می تپد

ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های ویژه دهه فجر که توسط شهرداری اصفهان طراحی و اجرا می شود اظهار داشت: قلب ایرانیان “برای ایران” می تپد و همین عشق و جوشش زمینه حرکت و انقلاب مردم در بهمن 57 و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی با شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” را ایجاد کرد.

وی افزود: ویژه برنامه های گرامیداشت ایام دهه فجر شهرداری اصفهان با شعار “برای ایران” و با تکیه بر برافراشته شدن و نمایش پرچم عزتمند جمهوری اسلامی ایران در این ایام طراحی شده و بیش از 500 ویژه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و جشن های گرامیداشت روزهای پیروزی در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

حجتي به فضاسازي شهري صورت گرفته به مناسبت اين ايام اشاره كرد و گفت: با توجه به همزماني آغاز دهه فجر و ايام شهادت حضرت صديقه طاهره(س)، در فضاسازي شهري از پرچم هاي عزاداري و همچنين پرچم سبز حضرت صديقه طاهره(س) در كنار آذين بندي شهر با پرچم ايران استفاده شده است و به منظور رعایت حرمت این ایام، برگزاري جشن هاي دهه فجر، از 15 تا 22 بهمن برنامه ريزي شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ضمن تشریح این برنامه ها و جشن های پیروزی گفت: در ايام الله دهه فجر 64جشن با حضور و مشارکت مردم، 25 مسابقه ورزشي ، 7 جشنواره ، 23 برنامه نمايشي، 15 نمايشگاه و كارگاه آموزشي، 48 گذر همدلي و افتتاحيه هاي متنوع در قالب 5 ويژه برنامه در چهار گوشه شهر و در سطح محلات  با شعار واحد “برای ایران”  برگزار مي شود.

وي ادامه داد: در اين ايام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداري اصفهان نيز با اجراي برنامه هاي متنوع و ويژه در نظر دارد با مشارکت مردم ايامي شاد و لحظات خوبي را براي شهروندان رقم بزند.

بهره برداري از 84 طرح عمراني و خدماتي

حجتي بيان داشت: در سال جاري به مناسبت ایام الله دهه فجر 5 برنامه افتتاحیه در ادامه مجموعه برنامه های اصفهان در “مسیر امید “با هدف مشارکت و اعتماد اجتماعی در مناطق مختلف شهرداري اصفهان خواهيم داشت که شامل بيش از 80 طرح و پروژه عمراني، خدماتي و رفاهي به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ريال، شامل ۹خیابان و تقاطع، صد و شصت هزار متر مربع پیاده رو سازی، ۳۶ پروژه مناسب سازی و ده پروژه دیگر ترافیکی فرهنگی است که در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.

48 جشن  محلی در فضاهای باز شهری با شعار واحد “برای ایران” 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاري جشن هاي مختلف در سطح شهر اصفهان اظهار داشت: در ايام الله دهه فجر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و گرامیداشت انقلاب اسلامی 48 جشن محلی در فضاهای باز شهری با عنوان جشنهای همدلی با شعار واحد “برای ایران”  در قالب جنگ و  جشن های شاد و مفرح در قالب سرود، نمایش و غرفه های آموزشی برگزار می شود.

وي در ادامه به ویژه برنامه ها و نشست های تخصصی در خانه های تحت پوشش شهرداری چون خانه انقلاب اسلامی و خانه مشروطه نيز اشاره داشت و گفت: در اين ايام نشست هاي تخصصي قابل توجهي در اين دو مرکز برگزار خواهد شد.

برپايي 15 گذر همدلی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در ادامه به ويژه برنامه هاي خاص امسال در ايام الله دهه فجر نيز اشاره داشت و گفت: برپايي 15 گذر همدلی از ويژه برنامه هاي دهه ايام الله فجر  امسال است كه در اين برنامه غرفه های نمایشگاهی، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، دستاوردهای بانوان، ارائه خدمات اجتماعی – فرهنگی و … در اماکن عمومی نظیر میادین، بوستانها و ورزشگاه ها برگزار مي شود.

وي همچنين اظهار داشت: به مناسبت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي  23  برنامه نمایشی در قالب  اجرای تئاترهای خیابانی، نمایش فیلم، سرودهای انقلابی، و…  نيز برگزار خواهد شد.

برگزاري 13 نمايشگاه و کارگاه آموزشی

حجتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برپايي نمايشگاه و کارگاههاي آموزشي نيز اظهار داشت: در اين ايام 13 نمایشگاه و کارگاه آموزشی شامل کتاب و مسابقات کتابخوانی، دستاوردهای بانوان انقلابی، دستاوردهای فرهنگی هنری فرهنگسراها، مشاوره گروهی ، تولیدات خانگی برپا مي شود.

وي توجه به نوجوانان و جوانان در ايام پيروزي انقلاب اسلامي را ضروري خواند و افزود: به همين منظور شهرداري اصفهان در ايام الله دهه فجر هفت جشنواره تولیدات رادیویی براي دانش آموزان برگزار و در کنار آن شاهد افتتاح خانه خلاقیت گلستانه خواهيم بود.

حجتي با تاکيد بر لزوم برنامه هاي آئيني در ايام پيروزي انقلاب اسلامي بيان داشت: در اين ايام شاهد برگزاي مراسمهاي آئینی نظیر برافراشتن پرچم در سالروز ورود امام خميني(ره) به ايران، رونمایی از تندیس “عروج شهید” رژه سوارکاران حامل پرچم و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی هستيم.

وي ادامه داد: در مناطق 15 گانه شهرداري اصفهان نيز برنامه های مشترکي در فضاهاي باز شهري و ورزشگاه ها با هدف ايجاد همدلی برگزار مي گردد.

اجراي مانور بزرگ تاکسیراني

وي در ادامه سخنان خود به مانور بزرگ تاكسيرانی نيز اشاره داشت و گفت: اين برنامه با حضور بیش از يک هزار دستگاه خودرو تاکسی به مناسبت ورود حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد.

حجتي ادامه داد: برگزاري ویژه برنامه آئینی پرچم بر روی ساختمان شهرداری اصفهان نيز در روز 12 بهمن ماه با هدف احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور کارکنان شهرداري از ديگر برنامه هايي است كه به مناسبت ايام الله دهه فجر در نظر گرفته شده است.

وي همچنين برنامه هاي متنوع پويش مردمي سه شنبه هاي بدون خودرو نيز اشاره داشت و گفت: برگزاري همايش دوچرخه سواري، نمايشگاه دوچرخه و نمايشگاه خودرو و پاکرهاي برقي بخشي از برنامه هاي اجرايي اين پويش در ايام الله دهه فجر است.

حضور پیشگامان و موثرین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيتهاي رسانه اي شهرداري اصفهان بيان داشت: برنامه زنده تلویزیونی «اینجا اصفهان» و برنامه های رادیویی «صدای شهر» در نظر دارند با هدف پاسداشت دستاوردهای انقلاب برنامه هايي را حضور پیشگامان و موثرین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار کند که اين برنامه ها با همراهی هنرمندان، عکاسان و اقشار مختلف مردم خواهد بود.

وي در ادامه بيان داشت: در نظر داريم در اين ايام براي شبکه هاي اجتماعي نيز توليدات لازم را داشته باشيم چنانچه تهیه خبر، ساخت و تولید موشن و تیزر بخشي از برنامه هاي اجرايي در این ایام است.

اجراي سرود به نام ايران در70 مدرسه

حجتي در ادامه سخنان خود به برگزاري سرودهاي ملي با نام ايران در مدارس سطح شهر نيز خبر داد و گفت: تلاش ما بر اين است تا جشن هاي انقلاب را در كنار آينده سازان كشور و در سطح مدارس برگزار كنيم و به همين منظور سرود “بنام ایران، برای ایران” در70 مدرسه از مدارس مناطق محروم اجرا مي شود.

برگزاري 25 مسابقه در محلات شهر

وي همچنين اظهار داشت: در ايام دهه فجر سال جاري 25 مسابقه در قالب رقابت های نهایی والیبال محلات، مسابقات کبدی، بدمینتون، شنا ، دوچرخه سواری و مسابقات فرهنگی نقاشی نيز در ايام الله دهه فجر اجرا مي شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ديدار با خانواده های محترم شهدا و ایثارگران، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری اردو و تور گردشگری را از ديگر برنامه هاي شهرداري اصفهان در اين ايام برشمرد.

 

طراحي گذرگاه شهداي انقلاب و نمايش “گالري انقلاب” در اصفهان

وي همچنين تاکيد کرد: کلید واژه “برای ایران” همزمان با دهه فجر در فضاسازي و طراحي هاي شهري در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن با هدف گرامي داشت ياد و خاطره شهيدان انقلاب اسلامي ايران 600 استیکر لاله در مسیر رینگ سوم و زیرگذرهای اصلی نصب خواهد شد

حجتي همچنين ایجاد گذرگاه شهدای انقلاب را از ديگر برنامه هاي سال جاري در شهرداري اصفهان برشمرد و گفت: در گذرگاه انقلاب که محور میدان شهدا تا میدان انقلاب شامل مي شود 50 تصویر شهید سرافراز دوران انقلاب بر روی پایه ها قاب عکس شهید قرار خواهد گرفت و ایجاد گالری بزرگ عکس دوران انقلاب با عنوان (39 سال پیش همین جا )را در برنامه کاري خود خواهيم داشت که یاد آور حضور پرشور مردم اصفهان در دوران انقلاب است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا