اجرای برنامه های مرکز تخصصی بانوان آفتاب براساس نیاز هر منطقه است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:

اجرای برنامه های مرکز تخصصی بانوان آفتاب براساس نیاز هر منطقه است

رئیس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای برنامه های مرکز تخصصی بانوان آفتاب براساس نیاز هر منطقه است، گفت: در دبیرخانه کانون مادران ما نمی توانیم یک برنامه و یک نسخه برای تمام محلات شهر اصفهان داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، لیلا لندی اصفهانی در حاشیه بازدید فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از مرکز تخصصی بانوان اظهار کرد: این مرکز از سال 1394 به همت شهرداری منطقه سه اصفهان افتتاح شد و در دو بخش خدمات عمومی و خدمات تخصصی به بانوان شهر اصفهان خدمت رسانی می کند.

وی با بیان اینکه براساس رسالت ها و استراتژی های شهرداری این موضوع مورد توجه قرار گرفت که باغ های بانوان قابل دسترسی برای بانوان شهر نیست و فرهنگسراها نیز تنها یک سری خدمات عمومی را به شهروندان ارائه می دهند، اضافه کرد: با توجه به این موارد شورای اسلامی شهر به جمع بندی رسید که فضاهایی که جنبه های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی داشته باشد را به بانوان ارائه بدهد.

رئیس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از افتتاح این مرکز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رسالتی را به نام دفاتر تخصصی تعریف کرد و این دفتر به عنوان اولین دفتر تخصصی بانوان در شهرداری اصفهان راه اندازی شد و بانوسرای آفتاب به غیر از مرکز تخصصی اولین دفتر تخصصی در فرودین ماه 95 به همت سازمان ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این دفتر تخصصی ابتدا شورای علمی- عملیاتی را تشکیل داد که شورای اجتماعی متشکل از کارشناسان اجتماعی، ارتباطات، مطالعات زنان، کارشناسان مباحث روانشناسی، مشاوره ای و کارآفرینی است، ادامه داد: مسئله شناسی حوزه زنان براساس مباحث این شورای علمی صورت گرفت و پس از آن نیز یک نیازسنجی در حوزه بانوان شهر اصفهان انجام دادیم.

لندی اصفهانی تاکید کرد: بانوان شهر اصفهان که زمانی از نظر طنازی، خوش اخلاقی و خوش برخوردی بهترین خانواده ها را داشته است، متاسفانه به سمت افسردگی رفته اند و اگر چه نمی توانیم از ریزگردها و آلودگی های جوی جلوگیری کنیم اما می توانیم آموزش هایی را در زمینه رسیدن بانوان به شادی پایدار داشته باشیم.

وی افزود: دبیرخانه کانون مادران یکی از رسالت های تخصصی دفتر است که براساس نیازسنجی صورت گرفته از بانوان شهر اصفهان در گام اول نسبت به تربیت اساتید اقدام می کنیم و این دبیرخانه تمام اساتید کانون مادران به محلات پانزده گانه، NGOها و کانون های فرهنگی اعزام می کند.

رئیس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در دبیرخانه کانون مادران ما نمی توانیم یک برنامه و یک نسخه برای تمام محلات شهر اصفهان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: از معاونت های فرهنگی مناطق و کارشناسان اجتماعی، فرهنگی مناطق درخواست کرده ایم که نیازهای منطقه خود را عنوان کنید تا براساس این نیاز نسبت به اعزام اساتید به منطقه اقدام کنیم.

لندی اصفهانی ادامه داد: همچنین برنامه هایی را با خانه کارگر، اتاق اصناف، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل زندان ها، اداره اسناد، مراکز بهداشت، بهزیستی و ادارات و مراکز دیگر  داشتیم.

وی با بیان اینکه کارآفرینی یکی از دغدغه های امروز بانوان شهر است، اضافه کرد: در عین حال که شأنیت یک خانم باید حفظ شود در راستای خودمراقبتی مادران و سپس در راستای توانمندی بانوان اقدام کرده ایم.

رئیس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اگر یک مادر مراقب خود باشد و توانمند شود، می تواند در مسیرهای موفقیت گام بردارد، تصریح کرد: طرحی را به نام جشنواره مادران هشت بهشت داشتیم که در این طرح در راستای کارآفرینی بانوان دبیرخانه ای را تشکیل دادیم و فاز اول آن در دل مناطقه پانزده گانه شهرداری اجرا شد و به عنوان مثال در راستای بحث کارآفرینی در مناطقی مانند خوراسگان، سپاهانشهر  شهرک قدس، خیابان سجاد و آتشگاه اقدام کرده ایم.

وی ادامه داد: از اردیبشهت سال 1394 تاکنون به صورت مشترک با اداره پیشگیری دادگستری با مدیریت آقای قنبری و اداره کل بهزیستی به مدیریت خانم فرشاد و نیروی انتظامی منطقه در روزهای جمعه فرزندان طلاق در این مکان جا به جا می شوند.

لندی اصفهانی تصریح کرد: همچنین از سه ماه گذشته تاکنون به همت اداره کل بهزیستی به مادرانی که دارای فرزندان استثنایی مانند بیماران اوتیسم هستند، خدماتی را ارائه می دهیم و این برنامه با عنوان یک بند انگشت نگاه، یک دریا عشق بازخورد بسیار خوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اکثر برنامه های این مرکز رایگان است و هزینه های آن از سوی شهرداری تامین می شود، اضافه کرد: کتابخانه ای با ظرفیت 21 هزار جلد کتاب در این مرکز وجود دارد و حدود 2 هزار نفر عضو دارد و این کتابخانه هر روز صبح و بعد از ظهر به بانوان شهر اصفهان خدمات ارائه می دهد.

رئیس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به خدمات عمومی بانوسرای آفتاب تاکید کرد: این مرکز نخستین مرکز در مراکز دولتی است که خانه تن آرام و ماساژدرمانی دارد و کلینیک گل و گیاه در این مرکز وجود دارد و بانوان می توانند از خدمات آموزشی و نمایشگاهی در این کلینیک استفاده کنند و خانه کدبانو، رستوران بازی های فکری، عکاسخانه در این مرکز وجود دارد و بانوان می توانند از خدمات عمومی آن استفاده کنند.

وی با اشاره به پیش بینی راه اندازی نمایشگاه، کافه کتاب و بازارچه ای برای مشاغل خانگی ویژه بانوان خودسرپرست، بی سرپرست و بد سرپرست در این مرکز افزود: این برنامه در دست اقدام است و در بحث نمایش های مد لباس نیز با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد تعامل شده ایم.

لندی اصفهانی گفت: شبکه سازی و ورود به سازمان ها و محلات شهر نخستین رسالت ما بوده و سپس استعدادیابی و استعدادپروری کرده ایم و پس از آن به سمت کادرسازی و توانمندسازی بانوان شهر اصفهان رفته ایم.

وی اضافه کرد: راه اندازی سایت دفتر تخصصی بانوان از مهمترین بخش های تخصصی این مرکز است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا