چرا با افزایش اعتبارات به اتوبوسرانی سرانه مسافر افزایش پیدا نکرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان:

چرا با افزایش اعتبارات به اتوبوسرانی سرانه مسافر افزایش پیدا نکرد

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چرا با افزایش اعتبارات به شرکت واحد اتوبوسرانی سرانه مسافر در شهر اصفهان افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، اصغر برشان در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: افزایش مسافر و تشویق شهروندان در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و توسعه کمی و کیفی ناوگان و متناسب سازی ایستگاه ها یکی از اهداف اساسی در راستای روان سازی ترافیک، کاهش آلودگی هوا و بهبود محیط زیست است و امری است که در تمامی کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه در صدر برنامه های ترافیکی قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع باید کارت سیستم حمل و نقل الکترونیکی با قابلیت اجرایی کردن بلیط های دانش آموزی، دانشجویی و سایر نهادهای متقاضی و بلیط های روزانه، هفتگی، ماهیانه و فصلی با تسهیلات متناسب و تشویق با هدف افزایش مسافر و پر کردن ظرفیت ناوگان عامل افزایش درآمد شده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این امر زیبنده این شهر نیست که با توجه به تمامی تلاش ها در راستای افزایش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و دارای یارانه جهت مسافرین متاسفانه استفاده کنندگان از اتوبوسرانی افزایش نیافته و متأسفانه استفاده از وسائط نقلیه شخصی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ایستگاه های موجود در سطح شهر متناسب توقف شهروندان نبوده و باید هر چه سریعتر چندین الگوی متناسب برای ایستگاه های اتوبوس شهری با همکاری معاونت های مربوطه تهیه و به سازمان اتوبوسرانی جهت اجرا ابلاغ شود و سازمان اتوبوسرانی با مشارکت بخش خصوصی نسبت به ایجاد ایستگاه های متناسب جایگزین ایستگاه های فعلی اقدام کند.

برشان تاکید کرد: باید هر چه سریعتر ایستگاه های اتوبوس شهری به تابلوهای زمانی مبدأ و مقصد و خطوط تجهیز تا شهروندان عزیز بتوانند در بهره برداری مطلوبتر از این وسیله نقلیه عمومی بهره مند شوند و مدیرعامل اتوبوسرانی هر چه سریعتر با نصب تابلو مناسب در ایستگاه ها در جهت اجرایی شدن آن اقدام کند.

وی افزود: با داشتن مصوبه جهت صدور کارت منزلت برای پیشکسوتان و بازنشستگان متأسفانه بدون دلیل این امر به کندی صورت می گیرد و با توجه به این موضوع مصرانه خواستار تسریع در اجرا و تحویل کارت منزلت به این عزیزان هستم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا