هنرمندان برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور فرهنگ 29 اردیبهشت ماه در تبریز معرفی می‌شوند

خبرگزاری ارک: هنرمندان برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور فرهنگ 29 اردیبهشت ماه در تبریز معرفی می‌شوند

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنرمندان برتر دوازدهمین جشنواره بين‌المللي كاريكاتور با موضوع فرهنگ، طی آئینی 29 اردیبهشت‌ماه جاری در تبریز معرفي می‌شوند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، علی محرمی اظهار داشت: این آیین با حضور هنرمندان کارتونیست، بیست و نهم اردیبهشت ماه جاری ساعت 17 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌گردد.

وی همچنین  به موقعیت ممتاز کاریکاتور ایران در جهان اشاره کرد و گفت: کاريكاتور هنری است که نقادانه و موشکافانه به یک اتفاق توجه کره و مفهومی توءام با طنز را به تصویر کشیده و به مسائل و مشکلات اجتماعی می پردازد.

محرمی با تاکید بر اینکه هنرمندان در تمام زمینه ها ابتدا باید خودسازی نموده و شخصیتی بالنده بیابند تا با ابزار هنر و از زاویه انسانی به مسائل و معضلات جامعه پرداخته و موجب التیام آن شوند، گفت: کاریکاتور هنری ساده و بی‌پیرایه و جذاب است  که می‌تواند نگاه‌های انتقادی در فضاهای مختلف را در معرض دید مسئولان قرار دهد و بیانگر نگاه‌هایی باشد که نسبت به اتفاقات و رویداد‌ها وجود دارد.

وی افزود: کاریکاتور ارتباط بهتری بین مسئولین و مردم رقم می‌زند و پلی میان آن‌ها است و این ارتباط را در حقیقت هنرمندان ایجاد می‌کنند.

گفتنی است هنرمندانی از  33 کشور جهان و 22 شهر ایران با 676 اثر در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور با موضوع فرهنگ شرکت کرده اند.

داوری جشنواره یاد شده را کیومرث کیاست از تبریز، کامبیز درم‌بخش از تهران، دمیر نواک از کرواسی و اسماعیل کار از ترکیه بر عهده داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا