“محله رسالت” حق میزبانی سه‌شنبه بدون خودرو را ادا کرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

“محله رسالت” حق میزبانی سه‌شنبه بدون خودرو را ادا کرد

سه‌شنبه بدون خودرو برای نخستین بار به محیطی علاوه بر چهارباغ عباسی اختصاص یافت و مهمان محله رسالت در منطقه ۲ اصفهان شد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، سه‌شنبه بدون خودرو در آستانه ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر و در روز درختکاری متفاوت‌تر از گذشته به پیشواز دوستداران هوای پاک رفت و برای نخستین بار در میان اهالی خونگرم منطقه ۲ اصفهان برگزار شد.

آسمان منطقه ۲ اصفهان از طلوع صبح (سه‌شنبه) آبی‌تر از روزهای گذشته و محله رسالت نیز آماده میزبانی از سه‌شنبه بدون خودرو اصفهان شده بود، این در حالی است که کودکان و نوجوانان این منطقه با شور و شوق فراوان و به رخ کشیدن دوچرخه‌های خود برای برگزاری این برنامه لحظه شماری می‌کردند.

محله رسالت اصفهان واقع در خیابان امام خمینی(ره) با توجه به بافت محلی و تراکم جمعیت خود همراه با ویژه برنامه‌های فرهنگی تفریحی و آموزشی به مهمان‌نوازی از سه‌شنبه بدون خودرو و دوستداران آن پرداخت و با استقبال خوب مسئولان شهری و عموم مردم همراه شد.

تقویت، زمینه‌سازی و ترویج سه‌شنبه بدون خودرو در سطح محلات شهر اصفهان

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پویش مردمی ترافیک اصفهان با اشاره به پیشگام شدن منطقه ۲ برای اجرای طرح سه‌شنبه بدون خودرو اظهار داشت: با پیشنهادی در جهت توسعه طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در محلات شهر اصفهان، برای نخستین بار محله رسالت با توجه به نوع بافت محلی و تراکم جمعیتی در کنار پارک ترافیک رسالت انتخاب گردید، در این راستا سه‌شنبه بدون خودرو در هفته جاری نیز با هدف فرهنگ‌سازی و شعار هوای اصفهان را داریم، با هدف تقویت، زمینه‌سازی و ترویج این رویداد فرهنگی در سطح محله رسالت اصفهان برگزار شد.

محمد کیهانی افزود: گسترش فرهنگ دوری از ماشین در محله رسالت مورد نظر بوده و تاکید بر انجام امور فرهنگی است. حضور خانواده در کنار هم نیز در روزی بدون خودرو تحقق شعار داشتن هوای اصفهان است.

وی با اشاره به لزوم ترویج فعالیت‌هایی که منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود، تأکید کرد: باید روز بدون خودرو در همه شهر برقرار باشد و تنها در مرکز شهر شاهد این رویداد نباشیم.

محله رسالت؛ نخستین پیشگام محلی برای سه‌شنبه بدون خودرو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه اولین رویداد سه شنبه های بدون خودرو در محدوده‌ای علاوه بر چهارباغ عباسی است، تصریح کرد: تلاش ما بر این بود که این رویداد در نخستین هفته‌ای که وارد محلات اصفهان شده است با شکوه برگزار شود.

علیرضا صلواتی افزود: سه شنبه بدون خودرو بر اساس قولی که به مردم داده بودیم به محلات شهر اصفهان آمد. امروز شاهد استقبال وصف ناشدنی مردم محله رسالت بودیم که نشان از همراهی مردم شهر با طرح سه‌شنبه های بدون خودرو دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه با اجرای این طرح، شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی در منطقه‌ای هستیم که به روی خودروها بسته شده است، گفت:  استقبال مردم از طرح سه شنبه بدون خودرو در منطقه رسالت، سبب دلگرمی برای اجرای طرح در مناطق دیگر شد.

وی اظهار داشت: هفته آینده در منطقه ۱۳ شهر اصفهان شاهد اجرای رویداد سه شنبه بدون خودرو خواهیم بود.

فرهنگ سازی بهترین راه برای از بین بردن ترافیک است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این برنامه گفت: برنامه‌های شهری تنها در مرکز شهر برگزار نمی‌شود و شاهد انتخاب برنامه ها بر اساس نیاز محلات خواهیم بود.

فریده روشن با بیان اینکه فرهنگ سازی بهترین راه برای از بین بردن ترافیک است، افزود: امیدواریم پس از موفقیت روز بدون خودرو شاهد هفته بدون خودرو و در مراکزی شاهد سال بدون خودرو باشیم.

سه‌شنبه بدون خودرو مکمل سلامتی

محمد. کودک ۹ساله محله رسالت از برگزاری این طرح در محله خود ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که توانستم امروز در برنامه‌های تفریحی این مراسم شرکت کنم و مدتی طولانی‌تر از گذشته را به دوچرخه‌سواری با دوستانم بپردازم.

علیرضا. نوجوان ۱۴ساله با درخواست برگزاری مداوم این برنامه در محله خود خاطرنشان کرد: امیدوارم که برگزاری چنین برنامه‌ای در محله‌ها برای من و تمام کسانی که دوستدار دوچرخه‌سواری هستند حداقل دو هفته یک بار تکرار شود تا بتوانیم بدین وسیله ساعات شادتر و پرهیجان‌تری را در کنار دوستان خود بگذرانیم.

برپایی نمایشگاه و فروشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین منطقه دو، نمایشگاه اصفهان قدیم و سواد رسانه ای و شهروندی، غرفه بازیهای فکری به صورت خانوادگی، غرفه بازی‌های تفریحی و ورزشی، غرفه استقرار اتوبوس سینما سیار و نیز استقرار اتوبوس کتابخانه سیار، غرفه پایش سلامت، آموزش مباحث درختکاری، اجرای جنگ شاد کودکانه، برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، کاشت درخت، برگزاری مسابقه همراه با قرعه کشی و اهدا جوایز ارزنده شامل چندین دستگاه دوچرخه و اقلام فرهنگی و ورزشی و اجرای تئاتر عروسکی  با موضوع درختکاری و هوای اصفهان را داریم از جمله ویژه‌برنامه‌های سه‌شنبه بدون خودرو در این هفته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا