استاندار: صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی ۵٫۱ میلیون دلار است

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان با صادرات ۵٫۱ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی در بین استان های کشور پیشتاز است.
استاندار: صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی ۵٫۱ میلیون دلار است
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه تودیع و معارفه فرماندار بناب افزود: برای افزایش میزان و کیفیت کالاهای صادراتی استان، توجه به نوع بسته بندی در صادرات باید جزو اولویت اصلی صادرکنندگان باشد.
وی صادرات بیش از ۷۰ هزار تن انواع کالا از شهرستان بناب با جمعیت ۱۳۰ هزار نفری طی یک سال را ارزشمند دانست و اظهار کرد: تبدیل بناب به عنوان قطب صادرات منطقه باید به عنوان یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر این شهرستان قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در صورت تامین آب مورد نیاز برای ایجاد پتروشیمی در بناب قدم های لازم برداشته می شود.
خدابخش از شهرستان بناب به عنوان یک شهر مذهبی، عالم پرور و فعال اقتصادی و صنعتی نام برد و ادامه داد: از سال ۱۳۶۸ بعد از ارتقای این شهر به شهرستان توسعه در آن شتاب بیشتری به خود گرفت.
وی از آغاز توسعه مرحله جدید نیروگاه سهند بناب در روزهای آینده خبرداد و گفت: مجتمع فولاد بناب هم اکنون با کمتر از ظرفیت واقعی خود کار می کند و هم اکنون حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر در این مجتمع مشغولند که ظرفیت آن بالای ۳ هزار نفر است و باید این مجتمع با ظرفیت اصلی خود کار کند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط لازم برای ارتقای بناب به عنوان فرمانداری ویژه اظهار کرد: ما از این پیشنهاد مردم و مسئولان این شهرستان استقبال می کنیم و به طور قطع برای تحقق آن قدم های لازم را خواهیم برداشت.
خدابخش با تاکید بر ضرورت خدمت بی منت از سوی مسئولان به مردم افزود: این کشور بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم نظام کرده و با خون آنان آبیاری شده بنابراین مسئولان باید مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به مسائل حاشیه ای چهارشنبه آخر سال یادآوری کرد: تا کنون ۵ میلیون عدد مواد محترقه در سطح استان کشف شده که این امر نشان می دهد که سوداگران سلامت مردم را نشانه رفته اند در حالی که چهارشنبه سوری باید با جشن و سرور همراه باشد نه موجب ناراحتی خانواده ها شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: وجود وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان بناب رمز موفقیت در پیشرفت و توسعه این شهرستان است.
ضیاءالله اعزازی افزود: از مطالبات اصلی مردم بناب ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه است که مکاتباتی نیز در این خصوص با وزیر کشور انجام شده است.
وی دادن پاسخ مثبت به این درخواست به عنوان هدیه سال ۹۷ به مردم این شهرستان را از استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد.
وی با اشاره به همکاری مردم روستای قره چپق این شهرستان با مسئولان برای یکسان سازی ۸۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در این روستا یادآوری کرد: اهالی این روستا نهایت همکاری را انجام دادند و امید است با تخصیص اعتبار لازم نسبت به حل مشکل اهالی این روستا اهتمام شود.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روستای قره چپق دارای بیش از ۷ هزار نفر جمعیت بوده و مراحل قانونی آن نیز طی شده است، خواستار تبدیل این روستا و تعداد دیگری از روستاهای بالای ۴ هزار نفر جمعیت این شهرستان به شهر شد.
اعزازی از استاندار آذربایجان شرقی خواست با اختصاص یک روز کامل به شهرستان بناب نسبت به بازدید و پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کند.
در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش های ولی الله فرج اللهی فرماندار قبلی بناب، امین رفیعی را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد.
شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۶۸ از بخشداری به فرمانداری ارتقا یافته است و تاکنون ۹ فرماندار در این شهرستان خدمت کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا