روستای صخره ای کندوان بیشترین بازدید کننده نوروزی را دارد

ارک خبر- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون روستای صخره ای و تاریخی کندوان در شهرستان اسکو با ۷۸ هزار نفر بازدید کننده در صدر فهرست بازدید از مراکز گردشگری استان قرار دارد.
روستای صخره ای کندوان بیشترین بازدید کننده نوروزی را دارد
مرتضی آبدار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا با بیش از ۴۶ هزار بازدید در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.
وی اظهارکرد: بر اساس آخرین آمارها موزه های استان با استقبال چشمگیری از سوی گردشگران نوروزی مواجه شده و در این میان موزه قاجار با تعدادی افزون بر ۲۰ هزار نفر بازدید در صدر قرار دارد و پس از آن موزه مشروطه با ۱۶هزار و ۵۷۰ نفر و موزه آذربایجان با ۱۶ هزار ۵۰۶ نفر به ترتیب دومین و سومین رتبه را به خود اختصاص داده اند.
آبدار از رشد ۲۹ درصدی بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری استان در یازده روز نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۷۷ مورد بازدید از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و تفریحی آذربایجان شرقی ثبت شده است.
وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده به دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان، طی همین مدت مراکز اقامتی استان پذیرای ۳۹۰ هزار و ۲۶۳ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد نشان می دهد.
آبدار، از ۲ هزار و ۲۰۵ مورد بازدید نظارتی از سوی تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد.
وی اظهارکرد: بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تاریخ ۲۷ اسفند پارسال تا ۱۱ فروردین امسال میزان تردد در جاده های مواصلاتی استان ۱۲ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۳۳۳ دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.
آذربایجان شرقی با افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی یکی از پنج استان برتر ایران در حوزه گردشگری است.

دکمه بازگشت به بالا