افزایش ۱۲ درصدی اقامت مسافران در آذربایجان شرقی طی ایام نوروز

ارک خبر- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از افزایش ۱۲ درصدی اقامت مسافران در استان طی هشت روز اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق پورمهدی اظهار داشت: در طول هشت روز اول سال تعداد مسافرانی که در استان اقامت داشته اند ۱۲ درصد و همچنین میزان بازدید از موزه ها نیز ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان تردد جاده ای نیز ۲۸ درصد و تعداد مسافرانی که به استان با قطار سفر کرده اند ۵۰ درصد افزایش داشته است.

پورمهدی افزود: با توجه به این آمار، معلوم می شود که تبریز آمادگی لازم برای استقبال از مسافران همزمان با تبریز ۲۰۱۸ را دارد.

رضایت مسافران نوروزی استان از وضعیت اماکن گردشگری

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اذربایجان شرقی دارای پتانسیل های قوی در زمینه های فرهنگی و تاریخی است، گفت: مسافران استان های مخنلف از جاذبه ها و زیبایی های استان گاها متعجب شده و از وضعیت آن ها اظهار رضایت دارند.

وی با اشاره ای به لزوم معرفی جاذبه های استانی از سوی رسانه ها گفت: رسانه ها در این راستا به خوبی عمل کرده اند اما همچنان می توانند بیش از این نیز اقدام به تلاش در زمینه معرفی استان کنند تا مسافران بیشتری وارد استان شوند.

پورمهدی افزود: با افزایش میزان مسافران و توسعه گردشگری استان میتوان امید به کاهش میزان بیکاری در بین جوانان نیز داشت زیرا این حوزه پتانسیل قوی برای اشتغال جوانان دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: در اماکن گردشگری استان عمدتا شاهد عرضه صنایع دستی ایرانی هستیم که این امر برای حمایت از کالای ایرانی می تواند اغازگر خوبی باشد.

معاون عمرانی استاندار در این بازدید از موزه های مختلف ساختمان شهرداری تبریز، موزه سنجش و موزه استاد شهریار بازدید کرده و در این بین پای صحبت مسافران و انتقادات آنان نشست.

همچنین پورمهدی در این بازدید از اتوبوس های گردشگری تبریز نیز بازدید کرد.

دکمه بازگشت به بالا