حضور چشم گیر جوانان در مراسم اعتکاف آذربایجان شرقی امید بخش است

ارک خبر-نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اعتکاف را فرصتی برای تفکر درباره پرسش‌های اساسی هستی‌شناسانه و انسان‌شناسانه عنوان کرد و حضور قابل توجه جوانان در این مراسم امید بخش است.
حضور چشم گیر جوانان در مراسم اعتکاف آذربایجان شرقی امید بخش است
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع معتکفین مسجد جامع تبریز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اعتکاف این است که راجع به پرسش‌هایی همچون از کجا آمده‌ایم، آمدن‌مان بهر چه بود و به کجا خواهیم رفت فکر کنیم.
وی با تقدیر از حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف گفت: امروز در تمام عرصه‌ها اگر جوانان ما بیش‌تر از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس نباشند، کمتر از آن‌ها نیستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضورش در مناطق عملیاتی و همراهی با کاروان ‌های راهیان نور جنوب کشور، گفت: راهیان نور یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید جامعه است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: حتی آن دسته از افرادی که برای گردش و تفریح خوزستان یا سایر مناطق عملیاتی را انتخاب می‌کنند، وقتی در حال و هوای مناطق عملیاتی قرار می‌گیرند متحول می‌شوند و به شهر خود بازمی‌گردند.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید بیش‌تر قدر نسل جوان را بدانیم، تاکید کرد: در عرصه‌های تولید، فرهنگ، علم، موفقیت‌های هسته‌ای و هیات‌های عزاداری شاهد حضور پررنگ جوانان هستیم و امروز می‌بینیم که مراسم اعتکاف نیز با حضور حداکثری جوانان برگزار می‌شود.
امام جمعه تبریز از مراحل بازسازی بخشی از مسجد جامع تبریز بازدید کرد.
بیش از ۱۰ هزار نفر در ۱۵۰ مسجد آذربایجان شرقی در مراسم اعتکاف امسال شرکت کردند که ۹۰ درصد معتکفین جوانان بودند
آئین سه روزه اعتکاف امروز ۱۵ رجب با قرائت دعای ام داوود به پایان رسید.

دکمه بازگشت به بالا