انجام بیش از ۱۳ هزار ماموریت فوریتهای پزشکی در نوروز ۹۷

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

انجام بیش از ۱۳ هزار ماموریت فوریتهای پزشکی در نوروز ۹۷

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان گفت: در مدت اجرای طرح امداد نوروزی سال ۹۷ بیش از ۱۳ هزار ماموریت فوریتهای پزشکی در استان اصفهان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان، دکتر غفور راستین اظهار کرد: در طرح امداد نوروزی امسال که از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا شد، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به ۱۳ هزار و ۶۰۴ ماموریت اعزام شدند که از این تعداد، ۳ هزار و ۷۵۰ ماموریت، تصادفی و ۹ هزار و ۸۵۴ ماموریت، غیرتصادفی بود.
وی افزود: از مجموع حوادث رانندگی در این مدت، ۲ هزار و ۶۳۹ مورد در مناطق شهری و یک هزار و ۱۰۳ مورد جاده ای بوده است.
مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان با اشاره به انجام ۱۲ ماموریت احیای موفق در نوروز امسال، تصریح کرد: در این مدت، امدادرسانی به ۲۴ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن در استان اصفهان انجام شد.
دکتر راستین به ۴ ماموریت امداد هوایی و انتقال ۱۰ مصدوم به بیمارستان توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح امداد نوروزی سال ۹۷ تعداد ۳۲ ایستگاه سلامت در سطح استان برپا شده بود که در این مدت، یک هزار و ۳۷۴ نفر به این پایگاه ها مراجعه کردند.
وی اظهار کرد: در مدت اجرای طرح امداد نوروزی امسال تعداد ۱۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در میادین، جاده ها و مکانهای تفریحی و گردشگری پرتردد مستقر شدند که مدت استقرار روزانه هر پایگاه ۷ ساعت بوده است.
مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان با اشاره به ۲۰ هزار و ۵۸۰ ساعت استقرار آمبولانس ها در این مدت، گفت: در نوروز امسال، ۴۱ هزار و ۱۶۰ نفر _ ساعت نیروی عملیاتی فوریتهای پزشکی در طرح امداد نوروزی مستقر بودند.
دکتر راستین یادآور شد: در این مدت ۱۵۹ مورد بازدید کارشناسان ناظر از پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی و ۶۲ مورد بازدید از ایستگاه های سلامت انجام شد.
گفتنی است، اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از ۱۴۱ پایگاه شامل ۷۱ پایگاه شهری، ۶۹ جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه خودروی اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس و ۱۵ اتاق فرمان برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا