راه‌اندازی سامانه فرماندهی عملیات اورژانس؛ عیدی فوریت‌‌های پزشکی به اصفهانی‌ها

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

راه‌اندازی سامانه فرماندهی عملیات اورژانس؛ عیدی فوریت‌‌های پزشکی به اصفهانی‌ها

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: سامانه فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی موسوم به اتوماسیون عملیاتی با هدف ارتقاء کیفیت خدمات و رفع مشکلات امدادرسانی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، دکتر غفور راستین اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان هفدهمین دانشگاه در سطح کشور، در تلاش است سامانه فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی موسوم به اتوماسیون را از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در این استان راه‌اندازی کند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: نحوه عملکرد اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان در زمینه دریافت امدادخواهی ، ثبت مستندات و نظارت بر عملیات تاکنون به صورت دستی و زمان‌بر بود؛ در این سیستم، نظارت بر عملیلکرد واحدهای امدادی دشوار و مصرف کاغذ، زیاد بود اما با راه‌اندازی اتوماسیون جدید، تمام مشکلات ذکر شده، برطرف می‌شود.

دکتر راستین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، گاهی مجبوریم اطلاعات دریافتی را چندین بار در برگه های مختلف یادداشت کنیم اما با سامانه جدید، از دوباره کاری جلوگیری شده، سرعت عمل و دقت افزایش و حجم کار کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت اتصال به سامانه HIS بیمارستانی را دارد بر تسریع فرایند پذیرش بیمار در واحد تریاژ بیمارستان تاکید کرد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: با اجرای اتوماسیون، پزشک بیمارستان از لحظه حضور تکنسین بر بالین بیمار، امکان مشاهده شرح حال و تمام مشخصات او را خواهد داشت لذا آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیمار افزایش می‌یابد.
دکتر راستین افزود: برای این سامانه یک اپلیکشین شهروندی نیز طراحی شده که امدادخواه می‌تواند از طریق این اپلیکیشن با ۱۱۵ تماس بگیرد؛ از این طریق، نیازی به آدرس‌دهی نیست و آدرس امدادخواه بطور خودکار از طریق GPS برای واحد امدادی نمایش داده می‌شود.
وی یادآور شد: این سامانه دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که سخت افزار آن، یک گوشی تلفن همراه با سیم کارتی با قابلیت انتقال دیتا بین اتاق فرمان، آمبولانس و بیمارستان می‌باشد. تمامی آمبولانس‌ها به این سامانه مجهز خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا