۴ هزار و ۲۴۹ کلاس درس در اصفهان تخریبی است

پایگاه  خبری ارک خبر-اصفهان:

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

۴ هزار و ۲۴۹ کلاس درس در اصفهان تخریبی است

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ۴ هزار و ۲۴۹ کلاس درس در سطح استان اصفهان در مرحله تخریب قرار دارد.

به گزارش ارک خبر:محمدجواد احمدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۴۹ کلاس درس در استان اصفهان تخریبی است، اظهار داشت: همچنین شش هزار و ۲۴۹ کلاس درس در سطح استان اصفهان نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی بیان داشت: دو هزار و ۱۰۷ کلاس درس دو نوبته در استان داریم که یکی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است و بدنبال یک نوبته شدن آنها هستیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: امروز با افزایش جمعیت دانش آموزی مواجه ایم به طوری که در پایه اول ابتدایی با رشد سه و نیم درصدی دانش آموزان نسبت به ورودی سال قبل مواجه ایم.

اجرای نظام شش، سه، سه شتابزده بود

وی گفت: سال گذشته تا ۸۲ هزار نفر در این پایه ثبت نام کردند و امسال بین ۸۴ تا ۸۵ هزار نفر در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده بودند.

احمدی که اجرای نظام شش، سه، سه را به خاطر شتابزدگی در اجرا دارای اشکالاتی خواند، ادامه داد: از سال ۹۱ به خاطر اجرای شتابزده این نظام هنوز درگیریم و بدنبال این هستیم که سه ساله بودن این دوره ها را قطعی کنیم و مدارس سه ساله اول را از سه ساله دوم تفکیک کنیم.

آموزش و پرورش از ارائه خدمات خوب به مردم عقب است

وی بیان داشت: لازم است که آموزشگاه های سه پایه به صورت مجزا داشته باشیم و این تفکیک تاکنون در اصفهان پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه مدارس باید شفاف سازی مالی داشته باشند و برپایه یک دستورالعمل کارشناسی شده مدیران را موظف کردیم در پایان سال باید لیست مالی را برای شفاف سازی والدین به دیوار نصب کنند، گفت: مردم امروز بسیار خوب با مدارس مشارکت دارند و ما از دادن خدمات خوب به مردم عقب هستیم.

لشگر تحصیلکرده ها باید در آموزش و پرورش به کار گرفته شوند

وی با بیان اینکه مردم یک گام از ما جلوتر هستند و باید خدمات در حد مشارکت مردم باشد، گفت: باید از نمایندگان مجلس این پرسش مطرح شود که چرا آموزش و پرورش به جایی رسیده که نیاز به مشارکت مالی خانواده‌ها دارد.

احمدی به شیب تند بازنشستگی معلمان اشاره کرد و گفت: استخدام نیروی انسانی در دست ما نیست و  موضوع استخدام مربوط به سازمان امور استخدامی است نظر ما هم این است که با وجود لشگر تحصیل کردگان باید اجازه به کارگیری به این دستگاه داده شود.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش باید تنها دغدغه کیفیت آموزش و معلم را داشته باشد نه تامین معلم و در این خصوص ما ناگزیر هستیم از امکانات بخش خصوصی استفاده کنیم که این امر نیازمند ایجاد سازوکارهای نظارت به هنگام و مهیا شدن اعتبارات است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا