خاموشی ها تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

مدیر دیسپاچینگ و فوریت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اعلام کرد:

 خاموشی‌ها تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد

مدیر دیسپاچینگ و فوریت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ۱۵۰۰ مگاوات مصرف انرژی در کشور به ازای هر درجه‌ گرمای هوا، افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود خاموشی‌ها تا نیمه مرداد ماه ادامه یابد.
به گزارش ارک خبر: مهرداد فرجی  درنشست خبری بااصحاب رسانه اظهارکرد : با توجه به خاموشی‌های چند هفته اخیر میزان تماس مشترکین افزایش یافته، به گونه‌ای که در حال حاضر ۳۰ نفر پاسخگوی تماس‌های شهروندان در زمان اوج مصرف هستند.
مدیر دیسپاچینگ و فوریت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به وجود ۸۲ نیروگاه برق-آبی در کشور اشاره کرد و افزود: مجموع و توان تولید این نیروگاه ها ۱۰ هزار مگاوات است که به دلیل بی‌آبی ظرفیت تولید آنها ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است، بنابراین در این شرایط نیازمند مدیریت بار شبکه هستیم.
فرجی با بیان اینکه خاموشی‌های اعمال شده برق به چهار روش اجرا می‌شود، اظهار کرد: خاموشی ‌های با برنامه و بی‌برنامه که در حوزه اختیار شرکت توزیع برق است، هم‌چنین خاموشی‌های فوق توزیع که با دستور بالادست و خاموشی براساس مدیریت اضطراری که به دلیل کمبود تولیدات از دیسپاچینگ ملی دستور آن ابلاغ می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق شهرستان ۳۳٫۵ درصد انرژی دیسپاچینگ برق منطقه ای را تامین و مصرف می‌کند، گفت: براین اساس دیسپاچینگ ملی برق ۱۰۰ مگاوات صرفه‌جویی را به شرکت توزیع برق اعلام کرده است.
فرجی افزود: تغییر ساعات ادارات  موجب مدیریت بار شبکه و کاهش مصرف برق شده است و حدود ۲ هزار مگاوات به مدیریت بار شبکه کمک شده است.
وی با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزایش گرمای هوا تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد یابد، اظهار کرد: ۱۵۰۰ مگاوات مصرف انرژی در کشور به ازای هر درجه‌ گرمای هوا، افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود خاموشی‌ها تا نیمه مرداد ماه ادامه یابد.
به گزارش ارک خبر:محمد علی اکبری با اشاره به اینکه جدول خاموشی ها بصورت منظم،زمانبندی شده و هفتگی بر روی سایت این شرکت بار گذاری می شود گفت:مشترکان می توانند به سه روش از طریق وارد کردن رمز رایانه ای ، ارایه بخشی از آدرس محل سکونت و یا مشخص کردن محل سکونت یا کار بر روی نقشه رنگ بندی شده ،از زمان خاموشی بر روی سایت شرکت توزیع برق شهرستان مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا