کمک ۷ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۱۰ به بیمارستان پیوند کوثر سپاهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

کمک ۷ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۱۰  به بیمارستان پیوند کوثر سپاهان

 

شهردار اصفهان گفت: از دریافت هفت میلیارد تومان هزینه احداث بیمارستان و پژوهشکده پیوند کوثر سپاهان صرف نظر کردیم تا پزشکان و خیرانی که قصد دارند با ایجاد این پژوهشکده امید را در دل بیماران زنده کنند، به اهداف خود دست یابند.

 

قدرت الله نوروزی در مراسم کلنگ زنی احداث بیمارستان تخصصی و پژوهشکده پیوند کوثر سپاهان اظهار کرد: در راستای تامین سلامت آحاد جامعه مصادف با ولادت امام رضا (ع) کلنگ پژوهشکده تخصصی پیوند کوثر اصفهان به زمین زده شد، این پژوهشکده می‌تواند کرامت انسانی را حفظ کند.

وی با بیان اینکه امروزه سلامت در دنیا به عنوان یک حق بشری محسوب می‌شود، حقی که از پشتوانه‌های مصوبات مجامع بین المللی برخوردار است، افزود: در هیچ کجای دنیا نمی‌توانیم از قانون اساسی و قوانین و مقررات مربوط به سلامت، آسایش و آرامش مردم عدول کنیم، بر اساس قانون باید همه شرایط برای یک زندگی شرافت‌مندانه وجود داشته باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: دولت موظف است در راستای تأمین سلامت، سعادت و کمال بشری به گونه ای عمل کند تا انسان‌ها بتوانند به دور از بیماری‌ها و مشکلات جسمی روانی زندگی و مسیر کمال را طی کنند.

نوروزی اضافه کرد: فعالیت پزشکان و افرادی که مسیر درمان بیماران را هموار می‌کنند سعادت دنیوی و رضایت الهی را به همراه دارد، زیرا یک انسان دردمند و بیمار در حل مسائل ناتوان است و فعالیت پزشکان و خیران امید را در دل بیماران زنده می‌کند. اقدامات ما باید به گونه ای باشد تا امید در دل انسان‌ها زنده شود زیرا جمعیت امیدوار، امنیت جامعه را رقم می‌زند.

وی خطاب به پزشکان و خیرانی که در راستای سلامت مردم و جامعه قدم بر می‌دارند، گفت: تلاش شما برای امید است تا انسان‌ها برای آینده بهتر با تنی سالم و روانی همواره با آرامش زندگی و به آنچه که آرمان آن‌ها است، دسترسی پیدا کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان متولیان امور شهری درصددیم زمینه‌ساز ظهور و بروز استعداد کسانی باشیم که می‌توانند برای شهروندان قدم بردارند. شهرداری اصفهان تلاش زیادی در جهت تسهیل صدور مجوزها و پروانه ساخت برای احداث پژوهشکده کوثر سپاهان اصفهان انجام داده و شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان، هر آنچه که در طبقه اخلاص داشته برای احداث این پروژه ارائه داده است.

نوروزی اضافه کرد: شهرداری از دریافت هفت میلیارد تومان هزینه احداث این پژوهشکده صرف نظر کرد تا پزشکان و خیرانی که قصد دارند با ایجاد این پژوهشکده امید را در دل بیماران زنده کنند به اهداف خود دست یابند.

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان تخصصی و پژوهشکده کوثر سپاهان، در ارتقاء گردشگری سلامت محور اصفهان تاثیر بسزایی دارد، گفت: اگر این پژوهشکده به موقع و در زمان خود به بهره برداری برسد، به آن‌چه به عنوان گردشگری سلامت مد نظر داشتیم، دست می‌یابیم.

شهردار اصفهان افزود: زمانی که گردشگر سلامت به شهر اصفهان سفر کند علاوه بر درمان می‌تواند از آثار تاریخی و اماکن گردشگری و فرهنگی اصفهان دیدن کند و از امکانات شهر بهره‌مند شود.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: با همکاری خیران، پزشکان و همه کسانی که در ساخت چنین مراکزی قدم برمی دارند شاهد شهری در شأن اصفهان باشیم و اصفهان را به عنوان مرکز گردشگری معرفی کنیم، اصفهان می‌تواند به جای چاه‌های نفت خوزستان از ظرفیت اماکن تاریخی و گردشگری استفاده کند و شهر و کشور را رونق بخشد.

وی تاکید کرد: البته نباید تنها به ساخت این بیمارستان اکتفا کرد، لازم است همه افراد توان‌مند، خیران و پزشکان را دعوت کنیم تا در مسیر چنین پروژه‌های ارزشمند و خدمت‌رسان به جامعه قدم بردارند، شهرداری نیز برای آبادانی شهر و خدمت به شهروندان به میدان می‌آید. اکنون که طبیعت با ما ناسازگاری می‌کند، باید با عقل خدادادی بر آن غلبه کنیم و در راستای حل معضلات از جمله خشکسالی، کم آبی و … قدم برداریم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا