۷۰ درصد از اصفهانی‌ها کارت ملی هوشمند دارند/ ۷ درصد از جمعیت استان سالمند هستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان:

۷۰ درصد از اصفهانی‌ها کارت ملی هوشمند دارند/ ۷ درصد از جمعیت استان سالمند هستند

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان بیش از ۷۰ درصد کارت ملی هوشمند صادر شده است و تا پایان خرداد ۲ میلیون ۶۳۲ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازفارس، حسین غفرانی شامگاه امشب در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: این جلسه با هدف ساماندهی آمار فوت در شهرستان برگزار شد تا آمار به صورت لحظه‌ای در اختیار ثبت و احوال قرار گیرد.

وی افزود: هر واقعه ولادت و وفوت در سطح شهرستان که رخ دهد باید به اداره ثبت و احوال اطلاع داده شود.

مدیرکل ثبت و احوال استان اصفهان گفت: خانه‌های بهداشت و درمان، دهیاران، شوراها،  بیمارستان‌ها در زمینه ولادت  و متولی گورستان‌ها واقعه ولادت و فوت را اطلاع دهند.

وی با بیان این‌که تاکنون در استان اصفهان بیش از ۷۰ درصد کارت ملی هوشمند صادر شده است، تصریح کرد: تا پایان خرداد ۲ میلیون ۶۳۲ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند و تا تیرماه این آمار  به بالای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

غفرانی افزود: ۳۰ درصد باقی مانده تا پایان سال برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کنند  تا پروژه دریافت کارت ملی هوشمند به اتمام رسد.

وی گفت: تعویض نام در ثبت احوال برای افراد بالای ۱۵ سال تمام با شرایط و مقررات خاص  و برای زیر ۱۵ سال در صورتی که نام قابل تغییر باشد با صلاح مراجع قضایی انجام خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان بااشاره به این‌که در آستانه یکصدمین سالروز تأسیس ثبت احوال هستیم، افزود: ثبت و احوال با عملکرد خوب توانسته خدمات خوبی را در رفع نیازهای کشور انجام دهد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی کشور نیاز به آمار دقیق و به موقع ولادت و فوت هستیم، ۱۴ روز پس از ولادت و ۱۵ روز پس از فوت آمار باید به ثبت احوال اطلاع داده شود؛ در خارج کشور برای ثبت فوت و ولادت ایرانیان ۳۷ نمایندگی دائر شده است.

غفرانی با بیان اینکه ۱۸ آرامستان استان کنترل شده است، اظهار کرد: یکی از افتخارات ثبت احوال این است که دقیق‌ترین آمار را اختیار دارد و به دولت هشدار می‌دهیم که با چالش جمعیت بزرگسالی مواجه هستیم؛ ۷ درصد جمعیت در استان سالمندان هستند که در سال ۶۵ این آمار ۳ درصد بوده است.

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان اظهار کرد: ساکنان اطراف غسالخانه‎های غیرمتفرقه شاکی هستند و باید غسالخانه‎های غیر متفرقه در گلپایگان تعطیل باشد؛ شهرداری موظف است که تمام هزینه‌های حمل و نقل را پیگیر شود.

وی افزود: باید ظرف مدت دو سال یا چهار سال دیگر قبرستان‎ به بیرون شهرهدایت شود، دهیاران و شوراها آمار فوت را به ثبت احوال اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا