تامین پایدار آب شرب ساکنان فریدونشهر به رغم کاهش دبی چشمه لنگان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در همایش سازگاری با کم آبی در فریدونشهر اعلام شد:

تامین پایدار آب شرب ساکنان فریدونشهر به رغم  کاهش دبی چشمه لنگان

مدیر آبفا فریدونشهر در همایش سازگاری با کم آبی که با حضور بیش از ۶ هزار نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شدگفت: خشکسالی های اخیر تاثیر بسزایی  بر منابع آبی  منطقه فریدونشهر داشته  بطوریکه دبی چشمه لنگان از ۴ هزار لیتر در ثانیه به ۱۵۰ لیتر کاهش یافته اما با این وجود با تلاش های صورت گرفته آب شرب مردم بصورت پایدار تامین شد.

مسعود مقدسی افزود:۳۵ هزار نفر از ساکنان دو شهر فریدونشهر و برف انبار بهمراه ۳ روستا مجاور تحت پوشش خدمات آبفا فریدونشهر قرار دارند که در این چند سال اخیر سعی شده با انجام اقدامات فرهنگی مردم را سازگار با تغییر اقلیم در این منطقه نمائیم.

وی عنوان کرد: با ترویج فرهنگ صحیح مصرف در شهرستان فریدونشهر مصرف سرانه آب از ۱۷۵ لیتر در شبانه روز به ۱۶۰ لیتر کاهش یافته البته ناگفته نماند که این رقم باید بیش از اینها کاهش یابد.

مدیر آبفا فریدونشهر به کاهش مصرف آب در شهرک صنعتی برف انبار اشاره کرد و عنوان کرد:علاوه بر اینکه مصرف سرانه آب خانگی در فریدونشهر کاهش یافته بلکه روند کاهش مصرف در شهرک صنعتی برف انبار نیز تحقق یافته ودرسال جاری  حدود ۳۰ درصد مصرف آب در شهرک صنعتی برف انبارنسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

مقدسی به مصرف سرانه بالای ساکنان روستاهای تحت پوشش پرداخت و گفت: در سال گذشته مصرف سرانه آب در ۳ روستا تحت پوشش آبفا فریدونشهر حدود ۲۵۰ الی ۲۶۰ لیتر در شبانه روز بوده که این رقم در سال جاری به ۲۲۰ لیتر در شبانه روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به توپوگرافی شهرستان فریدونشهر اعلام کرد:توپوگرافی شهرستان کوهستانی  فریدونشهر به گونه ایی ست که اختلاف ارتفاع به بیش از ۱۷۰ متر می رسد به همین دلیل به منظور توزیع عادلانه آب با فشار یکسان میان مشترکین مدیریت فشار در دستور کار قرار گرفت.

مدیر آبفا فریدونشهر گفت: با انجام زون بندی و نصب فشارشکن سعی در مدیریت فشار آب در منطقه شد در این زمینه در ۴ منطقه زون بندی شبکه و در ۲ نقطه ۲ دستگاه فشار شکن نصب گردید که منجر به فشار یکسان آب در شبکه گردید.

مقدسی با تاکید بر کیفیت آب شرب در شهرستان فریدونشهر گفت: هم اکنون کیفیت آب شرب این منطقه عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است و مطابق با شاخص های تعریف شده می باشد و سلامت آب را مراکز ذیصلاح تائید می نمایند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه آب شهرستان فرسوده است که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد ونیز تخمین شده از ۵ هزار و ۵۰۰ انشعاب فریدونشهر حدود ۲ هزار انشعاب فرسوده است که تعویض آن در دستور کار قرار دارد و نیز از ۱۵۰۰ انشعاب آب در شهر برف انبار ۵۰۰ انشعاب فرسوده باید تعویض شود.

لازم به یادآوری است همایش سازگاری با کم آبی فریدونشهر که با استفاده از ظرفیت هنری هنرمندان ملی و استانی در قالب نمایش عروسکی، تئاتر، اجرای زنده موسیقی با ایجاد فضای شاد و مفرح مردم را دعوت به مصرف بهینه آب نمودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا