رویکرد عملی دولت حرکت به سمت توسعه متوازن است

ارک خبر- معاون سیاسی وامنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه دولت با هزینه وحجم بالای سرمایه گذاری درمنطقه مرزی خداآفرین درصدد کاهش شکاف توسعه یافتگی بین مناطق است، گفت: سیاست و رویکرد عملی دولت حرکت به سمت توسعه متوازن و تحقق آن در جامعه است.
رویکرد عملی دولت حرکت به سمت توسعه متوازن است
به گزارش پنجشنبه ایرنا، رحیم شهرتی فر در سفر یک روزه خود به شهرستان خداآفرین و در ملاقات با مردم این شهرستان در مسجد جامع شهرخمارلو با تاکید بر اینکه توسعه باید درهمه زمینه ها و متوازن باشد، لازمه تحقق توسعه متوازن را برنامه ریزی درتمام حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی واقتصادی دانست.
وی اعلام کرد: درکلان شهرها آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و مسایل مربوط به حقوق شهروندی تهدید بزرگ محسوب می شود که دولت به منظور کاهش آنها برنامه ریزی کرده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تخصیص مبلغ یک میلیارد و۲۰۰میلیون تومان ازسوی استانداری برای مطالعه گروه های علمی و آموزشی در تمام شهرستان ها در راستای ارائه راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله این برنامه هاست.
وی با بیان اینکه در توسعه متوازن باید مسایل اقتصادی و معیشت مردم مورد توجه قرارگیرد، چالش های مربوط به گرانی های اخیر را متاثر از مسایل بین المللی عنوان کرد و افزود: دولت بر اساس سیاستگذاری کلان کشور از طریق تعامل مثبت با کل دنیا نقشه دشمن برای گسترش ایران هراسی را خنثی کرده است.
شهرتی فر استقامت در برابر چالش ها و مدیریت مشکلات داخلی را تنها راهکار در جنگ بین اقتدار و ضعف در سیاست خارجی برشمرد و اساسی ترین سختی ها در داخل کشور را مسایل اقتصادی، بیکاری جوانان بویژه تحصیل کردگان و آسیب های اجتماعی و فرهنگی نام برد.
وی گفت: دولت برای کنترل بحران برنامه ریزی کرده است و بر این اساس در تامین نیازهای جامعه بویژه کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری جهت تبدیل تهدیدها به فرصت ها با همراهی و کمک مردم تاکید کرد: باید با خائنان، فاسدان و سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود برخورد جدی و شدید شود.
وی افزود: امروزه مراقبت هم وظیفه دولت وهم دستگاه قضا و سازمان های نظارتی است تا با محتکران کالاها در جامعه برخورد جدی شود.
شهرتی فر همچنین با بیان اینکه همه نهادها و سازمان ها با هماهنگی یکدیگر، توجه به خواسته ها و رفع نیازهای مردم را سرلوحه کارخ ود قرار دهند تا مشکلات جامعه کاهش یابد، یادآورشد : در توسعه باید رفاه مردم تامین شود و مسئولین درجهت تامین رفاه مردم خواسته ها و نیازها ی آنان را شناسایی کنند .
وی درادامه با اعلام اینکه وضعیت استان آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان ها در مشکلات اقتصادی قابل تحمل تراس،ت خاطرنشان کرد: اشتغال و بیکاری ابرچالش کشور است که تنهاراهکار آن جذب سرمایه گذار در کنار استفاده از اعتبارات و امکانات محلی است.
وی در پایان مسایل عمران و آبادانی روستاها بویژه درحوزه زیرساخت را ازعمده سوالات مردمی در این دیدار نام برد و گفت: مشکلات مطرح شده جهت کاهش و حل آنها هم به استاندار و هم در جلسه شورای اداری استان منعکس می شود.
فرماندار خداآفرین نیز سند توسعه این شهرستان را در چهار هسته کلیدی کشاورزی، گردشگری، آب و راه و حمل و نقل جاده ای و ریلی عنوان کرد و افزود: ۲۶هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.
اسدپور با اشاره به سد خداآفرین و پروژه های آن گفت: تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و سد تا پایان سال به بهره برداری می رسد .
وی همچنین با بیان اینکه برق این شهرستان تنها ۲مگاوات است و مشکلات قطعی مکرر وجود دارد از ساخت دو نیروگاه برق با تولید سالانه ۲۰۰مگاوات خبر داد.
اسدپور همچنین با اعلام اینکه این شهرستان ۲۲ اثر ثبت شده و ۱۲ اثرملی ثبت شده دارد از مطالعه و مرمت پل های تاریخی خداآفرین با اعتبار ۳۰۰میلیون تومان در سال جاری خبر داد و افزود: برای مرمت و بهسازی عمارت وینق نیز ۷۰۰میلیون تومان هزینه شده است .
فرماندار خداآفرین همچنین با اشاره به اقدامات وعملکرد دولت تدبیر وامید در شهرستان خداآفرین گفت: قبل از این دولت فقط ۱۰درصد مردم از نعمت گاز برخوردار بودند اما در دولت تدبیر و امید در حال حاضر این برخورداری ۹۰درصد است که با گازرسانی به ۳۷ روستای دیگر در سال آینده تمام روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: امسال همچنین ۲۷ میلیارد ریال اعتبار در حوزه آبرسانی روستاها اختصاص یافته است.

دکمه بازگشت به بالا