بررسی طرح ویژه اراضی ناژوان با مشارکت راه وشهرسازی و شهرداری

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

بررسی طرح ویژه اراضی ناژوان با مشارکت راه وشهرسازی و شهرداری

ناژوان گنجینه‌ای ارزشمند برای شهر اصفهان محسوب می شود، که باید برای پاسداری از حریم، فضای سبز و درختان آن به شدت تلاش کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، جلسه بررسی طرح ویژه اراضی ناژوان به مساحت تقریبی ۱۲۰۰ هکتار با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی، قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان، فتح اله معین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و تنی چند از اعضای شورا و شهرداران و کارشناسان مناطق اصفهان در محل پارک جنگلی ناژوان برگزار شد.

در این نشست مشاور طرح، اراضی ناژوان را به ۳ پهنه اول، دوم و سوم تقسیم کرد که پهنه اول از محل رودخانه تا باغات ، پهنه دوم شامل باغات خصوصی و پهنه سوم با فاصله از رودخانه  و در محل تلاقی با ساخت وسازهای اطراف را شامل می شود که این طرح با هدف حفظ فضای سبز و کارکرد گردشگری طبیعت محور و کشاورزی و باغداری گردش محور ارائه گردید.

در این نشست ناژوان به عنوان تنفسگاه شهر اصفهان با حفظ باغات و اراضی کشاورزی و تفریح های طبیعی ، طراحی مناسب محیطی ویژه و هدایت مطلوب توسعه شهری معرفی شد که در ادامه قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان گفت: ناژوان گنجینه‌ای ارزشمند برای شهر اصفهان محسوب می شود، که باید برای پاسداری از حریم، فضای سبز و درختان آن به شدت تلاش کرد.

وی افزود: حساسیت‌های ویژه ای بر روی این منطقه وجود دارد به همین دلیل نیاز است مراقب این سرمایه شهر باشیم تا به دلیل بی توجهی یا عدم دقت در تصمیم گیری‌ها مورد خسارت قرار نگیرد. ناژوان به عنوان تنفسگاه شهر اصفهان محسوب می شود و هرگز اجازه مسکونی شدن آن را نخواهیم داد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز کلیات این طرح را روشن دانست و در ادامه بیان داشت: در صورت ارائه و عملیاتی نمودن این طرح تنها دغدغه ما ضمانت و پشتوانه اجرایی آن است.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه سه جهت جغرافیایی شمال، جنوب و شرق اصفهان بدلیل خشکسالی و رشد کویر و وجود پادگانهای نظامی و دیگر کاربری ها قابلیت بررسی محلی به عنوان تنفسگاه را برای شهر اصفهان ندارد به جز غرب اصفهان که شامل پارک جنگلی ناژوان می شود و ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد ولازم است طبق طرح ارائه شده و تفاوت ضابطه ها در لایه های مختلف، آنرا پیگیری نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا