خسارت ۱۲ میلیارد ریالی سیلاب به تاسیسات آبرسانی ۲۱ روستای شهرستان سمیرم/مشکل تامین آب شرب تمامی روستاها برطرف شده است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

خسارت ۱۲ میلیارد ریالی سیلاب به تاسیسات آبرسانی ۲۱ روستای شهرستان سمیرم/مشکل تامین آب شرب تمامی روستاها برطرف شده است

وقوع بارشهای شدید در شهرستان سمیرم و ریزش بهمن، تامین آب شرب ۲۱ روستا را دچار مشکل کرد.

مهندس هاشم امینی با اعلام این خبر گفت: وقوع سیلاب ناشی از بارشهای شدید نزولات آسمانی در ۶ و ۷ فروردین ماه ، باعث کدورت آب چشمه ها به عنوان منابع تامین آب آشامیدنی روستاهای منطقه پادنای سمیرم شد و علاوه بر تخریب مسیرهای مواصلاتی میان چند روستا و قطع شدن خطوط انتقال آب روستاها، بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال خسارت به خطوط و تاسیسات آبرسانی وارد کرد.

وی با بیان اینکه حفظ کیفیت و سلامت آب شرب در اولویت برنامه ها و اقدامات این شرکت قرار دارد ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در ارتباط با کاهش کیفیت آب شرب استحصالی از چشمه ها در هنگام بارندگی، تیم مدیریت بحران شرکت آبفار استان اصفهان متشکل از روسا و کارشناسان ادارات “بهره برداری و نگهداری، بحران، ایمنی و بهداشت، و کنترل کیفی” به همراه مدیر و کارشناسان مرتبط در آب و فاضلاب روستایی شهرستان سمیرم به سرعت وارد عمل شده و در اولین اقدام، آب آشامیدنی سالم برای بیش از ۲ هزار خانوار منطقه را با استفاده از ۸ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در ۲۱ روستا تامین کردند. همچنین در برخی از روستاهایی که به لحاظ تخریب راههای ارتباطی، امکان تردد تانکرهای آبرسانی وجود نداشته، آب بسته بندی شده بهداشتی توسط پرسنل آبفار این شهرستان به صورت روزانه توزیع شده است.

مهندس امینی اصلاح خطوط انتقال آسیب دیده را اقدام بعدی برای رفع مشکل عنوان کرد و افزود: حدود ۳ کیلومتر از خط انتقال آب روستاهای “بی بی سیدان”، “تنگ خشک” و “تل محمد” که در اثر وقوع سیل تخریب شده بود بازسازی شد. سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای تامین آب شرب سالم با استفاده از منابع جدید تا زمان پایان بارندگی ها و رفع کدورت منابع موجود اظهار داشت: آب چشمه “دم آب” که به عنوان منبع جایگزین برای شرایط بحرانی در نظر گرفته شده بود با رضایت اهالی روستاها و با اجرای خط انتقال جدید به مخزن روستای “تل محمد” متصل شد تا آب شرب مورد نیاز مردم تامین شود.

همچنین آب روستاهای “نقل” و “دنگزلو” نیز که به دلیل ریزش بهمن در ۸ فروردین قطع شده بود با اجرای لوله گذاری به طول ۱۰۰ متر در زیر بهمن مجدداً به خانه های روستائیان رسید.

هاشم امینی با بیان این که کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان در محل حضور داشته و بر وضعیت کیفیت آب نظارت داشتند افزود: تیم مدیریت بحران از زمان آغاز بارندگی در ۶ فروردین ماه در منطقه پادنای سمیرم حضور داشته و علیرغم شرایط نامساعد جوی  به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند تا آب شرب سالم برای اهالی روستاهای این منطقه در ایام تعطیلات نوروز تامین شود و با توجه به آغاز موج جدید بارشها، تا پایان تعطیلات به تلاشهای خود در راستای پیشگیری از قطع شدن آب و بحرانی شدن وضعیت ادامه خواهند داد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص آب آشامیدنی روستای خود، با شماره تلفن۱۵۲۳(سامانه ارتباط مردمی آبفار)تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند که خدمتگزارانشان در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت  آماده ارائه خدمات به آنها خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا