دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اصغربرشان:دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است .

به گزارش ارک خبر:اصغر برشان  در نشستی خبری با حضور”تشکلات کارگری” که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام کارگر برگزار شد،بااشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت روز کار و کارگر تصریح کرد: برنامه‌های ستاد بزرگداشت روز کار و کارگر همچون سال‌های گذشته با میثاق با شهدا، نماز جمعه و همچنین همایش دوچرخه‌سواری آغاز شد و با برنامه‌هایی نظیر دیدار با نماینده ولی فقیه در اصفهان، تقدیر از کارگران نمونه بازدید از بیمارستان‌های تامین اجتماعی و همچنین زنگ کار در مراکز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آموزش سر لوحه کار این سازمان است اظهار داشت: از ابتدای فعالیت‌های آموزشی این نهاد، بیش از ۲۲۲ هزار و ۴۹۱ نفر در بیش از ۷۵ رشته آموزش کوتاه مدت استاندارد سازی شده و در این مجموعه تحت آموزش قرار گرفته‌اند و در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۴ هزار نفر در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

برشان درباره اهمیت مشکلات سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی امروزه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و متاسفانه هیچکس به جز دولت مردان این مشکلات را به وجود نیاورده‌اند، چراکه دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است و در این راستا خدمات درمانی شاغلان و بازنشستگان با مشکلات متعددی رو به رو است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت:با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های جامعه کارگری از دولت این است که در شرایط تحریم که دولت مشکل ارزی دارد ولی مشکل ریالی ندارد، وارد صحنه شود و در بحث اختصاص بن کالاهای اساسی که تمامی زمینه‌ها و شرایط آن از جمله تعاونی‌های مصرف فراهم است، ورود کند تا کالای اساسی به دست مستحق اصلی که مستمری بگیران هستند برسد و به جامعه کارگری به صورت ارائه کالاهای اساسی کمک کند .

رئیس هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان و عضو شورای عالی کار کشور با اشاره به تعداد بازنشستگان اصفهان اظهار داشت: در اصفهان با جمعیت ۶۳ درصدی از بازنشستگان رو به رو هستیم که ۴۴ هزار نفر از آن‌ها دارای بازنشستگی سخت و زیان‌آور هستند و خوشبختانه توانسته‌ایم تاکنون در حد توان از حقوق آنها دفاع کنیم، این در حالی است که در جهت رفاه حال کارگران و بازنشستگان در اصفهان نیز دارای ۸۰ هیئت تشخیص هستیم.

احمد معینی افزود: : سال گذشته افزایش حقوق کارگران به همت شورای عالی کار اتفاق افتاد ولی این در حالی است که متاسفانه با وجود تمامی جریانات در پایان سال گذشته قدرت خرید با این مبلغ یک سوم رسید و دولت مردان باید برای آن فکری کنند. بزرگترین عیب جریانات افزایش ۳۶ درصدی در سال جاری این است که این مبلغ همچنان کفاف تامین بسیاری از هزینه‌های زندگی را نخواهد داد، توقع ما از دولت این است به کمک این افراد بیاید و به کار و تولید نیز کمک کند.

 عضو شورای عالی کار کشورتصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی ابر صندوق کشور است که این ابر صندوق امروزه با مشکل روبه رو است و اگر مجلس و دولت مردان به حال آن فکری نکنند دچار مشکل بزرگی خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات درمانی بازنشستگان خاطرنشان کرد: امروزه الزام به درمان که خود یک قانون بوده به مرحله اجرایی نمی‌رسد و  با وجود کسریات درمان بازنشستگی اقدامات کافی و لازم در این زمینه صورت نمی‌گیرد، این در حالی است که بخش جراحی قلب در بیمارستان‌های تامین اجتماعی اصفهان وجود ندارد یک بازنشسته یا کارگر باید برای این کار هزینه زیادی در سایر بیمارستان‌ها پرداخت کند.

خبرنگار:محبوبه عزیز
دکمه بازگشت به بالا