‌ذخیره سد زاینده‌رود به ۵۶۶ میلیون متر مکعب رسید

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

‌ذخیره سد زاینده‌رود به ۵۶۶ میلیون متر مکعب رسید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود امروز شنبه ۷ اردیبهشت ماه به ۵۶۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزار ارک خبربه نقل ازتسنیم:حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، میزان کل بارش‌های در کوهرنگ را ۲ هزار و ۱۲۴ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حجم ورودی آب سد زاینده‌رود ۱۳۱ میلیون مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه حجم خروجی سد زاینده‌رود در حال حاضر ۶۷ میلیون مترمکعب بر ثانیه برآورد شده است، بیان کرد: هر روز میزان افزایش حجم سد متغیر است اما روزانه ۵ میلیون مترمکعب بر حجم پشت سد زاینده‌رود افزوده می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پاسخ به اینکه حجم سد زاینده‌‌رود امروز نسبت به مدت مشابه هفته گذشته چه میزانی افزایش داشته است، گفت: میزان حجم سد نسبت به هفته گذشته ۳۵ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی افزود: البته در سرشاخه‌های زاینده رود برف زیادی باریده است اما این میزان، خشکسالی استان اصفهان را جبران نخواهد کرد هرچند که وضعیت ما نسبت به سال گذشته مناسب‌تر است، البته صرفه جویی در شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی باید در اولویت باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا