برگزاری مسابقات قرآن راه انس با این کتاب الهی را در جامعه هموار می‌کند

برگزاری مسابقات قرآن راه انس با این کتاب الهی را در جامعه هموار می‌کند

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری مسابقات قرآن در این استان به ترویج و تکریم قرآن کریم کمک می‌کند و یکی از مسیرهای که راه انس با این کتاب الهی را در جامعه به ویژه برای جوانان هموار می‌کند. 

علیرضا نصراصفهانی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود : این که قرآن در جامعه امروز مهجور ماند واقعیت است، مسلمانان باید میراث پیامبر را در جامعه تکریم و ترویج کنند و زندگی را بر اساس قرآن پیش ببرند.
وی با تاکید بر آگاهی داشتن از محتوای این کتاب الهی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که برای ورود به محتوا و معنای قرآن به ما کمک می‌کند، انس و ارتباط با آن است که از طریق قرائت، توجه به ترجمه آیات، مطالعه تفسیرهای موجود و حفظ آیات محقق خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: معتقدم درباره قرآن قصور و کوتاهی در جامعه وجود دارد اما چند سالی است که در مساجد بعد از نماز یک صفحه قران قرائت می‌شود و این امر تا حدودی به ترویج قرآن کمک کرده است و جبران کمی در ارتباط با قصورات است.
وی با تاکید این که باید شرایطی را ایجاد کرد تا جوانان بیشتر با قرآن انس بگیرند، افزود: این دردمندانه است که حضور جوانان در مساجد و محافل قرآنی کمرنگ است و این هم یکی از مشکلات موجود است، برای نهادینه شدن بهتر قرآن اقداماتی مثل برگزاری مسابقات قرآن در مدارس که در چند مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام می‌شود، کمک کننده است.
نصراصفهانی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کشوری قرآن اوقاف یکی از مسیرهای خوبی است که راه را برای انس با آن نزدیک و هموار می‌کند و با ایجاد انگیزه در طالبان قرآن، به ویژه کودکان و نوجوانان ثمربخش خواهد بود چرا که تربیت قرآنی کودکان در آینده نتایج خوبی از جمله همراه شدن همیشگی آن‌ها با قرآن را دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن با همکاری سازمان اوقاف در اصفهان که مهد قرآن است، نیز به ترویج و تکریم قرآن کریم که باب معرفت خدا است، کمک بزرگی می‌کند و تلاش برای برگزاری چنین مسابقاتی باید روزافزون باشد و از تشریفات و تجملات در این مراسم‌ باید دوری کرد.
وی گفت: برای نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن معرفت باید با قرآن انس بگیریم و امیدوارم همه تلاش کنند تا جامعه در راه خدا و قرآن قرار بگیرد و از آسیب‌ها در امان بماند.  
چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا