۸۷ درصد آب استان بوشهر در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

خبرگزاری ارک: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ۸۷ درصد آب استان بوشهر در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رجایی عصر در نشست بررسی وضعیت آب استان بوشهر با اشاره به برداشت بی‌رویه آب در استان، اظهار داشت: در صورت ادامه روند این برداشت‌ها شاهد خشک‌شدن همه دشت‌های استان خواهیم بود که کشاورزی استان را نابود می‌کند و باعث توسعه بیکاری می‌شود.

وی یکی دیگر از خطرات برداشت بی‌رویه آب را نشست زمین و بروز خسارت جدی به ابنیه‌ها و تاسیسات استان دانست و افزود: حتی با وجود ترسالی در سال‌های آینده، امکان برگشت منابع زیرزمینی آب در کوتاه مدت وجود ندارد.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بر لزوم کاهش برداشت از منابع زیرزمینی آب تاکید کرد و ادامه داد: باید منابع آبی موجود به خوبی مدیریت شود و در مصرف آب میزان بهره‌وری ارتقا یابد.

وی به اهمیت بالای آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سالانه ۹۳۰ میلیون مترمکعب آب در استان بوشهر مصرف شده که بیش از ۸۷ درصد آب در بخش کشاورزی، ۱۱ درصد در بخش آب شرب و دو درصد نیز در بخش آب صنعتی مصرف می‌شود.رجایی با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت و تدوین و ابلاغ فوری سند آمایش بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: باید در بخش کشاورزی نیز به سوی استفاده روش‌های نوین آبیاری حرکت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اهمیت بالای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، گفت: شورای حفاظت از منابع آبی در شهرستان‌های استان بوشهر نیز باید فعال شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا