احیای هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان در مجموعه فرهنگی گردشگری ناژوان

در دیدار دکتر عیدی و مهندس هاشمیان بررسی گردید:

احیای هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان در مجموعه فرهنگی گردشگری ناژوان


به گزارش ارک خبر:در دیدار ظهر امروز دکتر عیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و مهندس هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان ضمن بررسی راهکارهای همکاری مشترک هر دو مجموعه و هم افزایی فرهنگی مراکز شهر اصفهان احیای هویت فرهنگی وتاریخی محله های قدیمی اصفهان از جمله ناژوان بررسی شد.
در این دیدار دکتر عیدی با اشاره به تجربیات موفق احیای بافت های فرهنگی و طبیعی در سایر کشورها گفت: سرمایه اجتماعی و سرمایه طبیعی و سرمایه انسانی شهر اصفهان گنجینه ارزشمندی است که نباید ساده از آن عبور کرد.
دکتر عیدی گفت: یقیناً گردشگران ایرانی و خارجی ارتباط عمیق تری با بافت های احیا شده تاریخی و نمایش رسوم فرهنگی شهر اصفهان خواهند گرفت .
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی با اشاره به نقش حیاتی ناژوان در شهر اصفهان گفت: ناژوان در غرب اصفهان توانسته است محلات هم جوارخود را زنده و پویا نگه دارد و به همین دلیل هنوز هم بافت فرسوده در آن به چشم می خورد.
مهندس هاشمیان نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت رویداد محورشدن فعالیت های فرهنگی ناژوان گفت: احداث جاده سلامت سوم مجموعه ناژوان، رویدادهای فصلی فرهنگی و اجرای طرح گردشگری کوچه باغ های منطقه گردشگری ناژوان از جمله طرح هایی است که فضای فرهنگی ناژوان را متحول خواهد کرد.
وی با اشاره به اجرای پروژه ترمیم و احیای دیوار های کاهگلی باغات و خانه های محدوده ناژوان گفت: یقیناً تردد در کوچه باغ های طبیعی و بکر ناژوان می تواند ارتقای سطح نشاط اجتماعی شهروندان را در پی داشته باشد.
سید رسول هاشمیان با اشاره به ضرورت حفظ سرمایه های انسانی شهر اصفهان گفت: بسیاری از آداب و رسوم شهر اصفهان که سینه به سینه و نسل به نسل در بین پدران ما محفوظ مانده بوده اکنون در حال فراموشی و از بین رفتن است.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و بازی های گروهی با الگوگیری از طرحواره های هویتی ایرانی اسلامی نیز می تواند به تسهیل این فرآیند کمک کند .

دکمه بازگشت به بالا