۱۰ میلیارد ریال برای اتمام بازسازی خانه تئاتر تبریز نیاز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برای اتمام بازسازی و مرمت خانه تئاتر تبریز ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

محمد محمدپور روز سه شنبه حین بازدید از روند عملیات اجرایی بازسازی خانه تئاتر تبریز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون عملیات اجرایی بازسازی این محل با جدیت کامل از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دست اجراست و اگر اعتبارات لازم و موردنیاز در موعد مقرر به آن اختصاص یابد، حداکثر تا اوایل سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی بازسازی خانه تئاتر تبریز مربوط به مشکلات سازه ای و ارتعاش های ساختمان بوده است، اظهار داشت: طرح مطالعاتی بازسازی این مجموعه اواخر سال گذشته آغاز و اوایل امسال به اتمام رسید و بلافاصله با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی عملیات اجرایی با مشخص شدن پیمانکار طرح، شروع شد و هم اکنون نیز مراحل مرمت در تمامی ۴ طبقه مجموعه خانه تئاتر رو به اتمام است.

محمدپور ادامه داد: با مسجل شدن مشکلات سازه ای خانه تئاتر تبریز طرح مقاوم سازی بر اساس معیارهای فنی و مهندسی از ابتدای امسال با اختصاص ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال گذشته و سال جاری ادامه یافته و هم اکنون مرحله مقاوم سازی اسکلت آن به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با به پایان رسیدن مرحله مقاوم سازی اسکلت مجموعه ساختمان خانه تئاتر و بر اساس آزمایش های فنی، هیچ گونه ارتعاش مشاهده نشده است و در حال حاضر مراحل نازک کاری، تغییرات مربوط به تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و نیز تغییرات در محل لابی ها، سرویس های بهداشتی و محل پلاتوها شروع شده است.

محمدپور با بیان اینکه با تغییرات اعمال شده در خانه تئاتر ۲ پلاتو به پلاتوهای قبلی اضافه شده است، مجموع پلاتوهای این مکان را ۴ مورد اعلام کرد و گفت: سالن اصلی خانه تئاتر نیز به بهترین شکل ممکن بازسازی و مرمت می شود تا هنرمندان و فعالان تئاتر تبریز هیچ مشکلی در اجراهای خود نداشته باشند.

وی تغییر در جداره بیرونی خانه تئاتر تبریز را از دیگر برنامه های مرمت و بازسازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری میراث فرهنگی استان و شهرداری تبریز اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس در نظر داریم جداره بیرونی خانه تئاتر به بهترین شکل ممکن که بیانگر و نمایشگر سابقه درخشان و طولانی این شهر در حوزه نمایش باشد، مورد بازسازی قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش تبریز در هنر تئاتر ایران و میراث گرانقدر این حوزه در ساختار فرهنگی و اجتماعی آذربایجان، اظهار داشت: بر همین مبنا بهینه سازی مجموعه ها و فضاهای فرهنگی استان در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

محمدپور گفت: مجموعه خانه تئاتر تبریز به لحاظ موقعیت مکانی در یکی از بهترین نقاط شهر واقع شده است و به لحاظ قدمت نیز جزو مکان های ویژه حوزه فرهنگی و هنری منطقه به شمار می رود که با اتمام باسازی می تواند همچون سالیان گذشته به محل و مامون فعالان هنری استان تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا