کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مطرح کرد:

کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان اصفهان

اصفهان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از چالشهای مهم سازمان جهاد کشاورزی در سالهای گذشته بوده است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر:مهرداد مرادمند با اشاره به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برای تحقق شعار «جهش تولید» در سال جاری اظهار داشت: برای تحقق شعار سال، تعدادی از برنامه ها و اهداف در مقیاس ملی و تعدادی هم در سطح استان ابلاغ می شود؛ تاکید بر سرمایه گذاری بیشتر و بهره گیری از دانش از اولویت های مهم امسال خواهد بود.

وی افزود: برای جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، برنامه هایی مانند تسهیل صدور مجوز و مردمی کردن بهره وری کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیانِ افزایش تولید و درامد با تکیه بر انتفاع اقتصادی کشاورزان از اهداف پیشرو در سال جاری، تصریح کرد: کاهش زمان برای صدور مجوز با حذف استعلام موازی و غیرضروری و رفع انحصار در صدور مجوزهای مربوطه از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نیل به اهداف «جهش تولید» در سال جاری است.

وی بیان داشت: مهارت آموزی و کسب دانش، به کارگیری تکنولوژی نوین کشاورزی و در نهایت بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی می تواند در تحقق شعار امسال موثر باشد.

کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی چالش مهم سازمان

مرادمند با بیان اینکه کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از چالش های مهم سازمان جهاد کشاورزی در سالهای گذشته بوده است، ابراز داشت: در سال گذشته با استفاده از تسهیلات بند الف-تبصره ۱۸ و ارائه وام های کم بهره به ویژه در زمینه احداث گلخانه ها اقدامات درخور توجهی انجام شد.

وی ادامه داد: آبیاری تحت فشار با روش های نوین با سهمی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به صورت بلاعوض هم محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان زیر آبیاری با روش های نوین قرار گرفت، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی و زیرساخت هایی مانند بذرهای گواهی شده ارقام جدید محصولات به ویژه گندم و جو با بیش از ۷ هزار تن، توسط شهروندان اصفهانیخریداری شد که اقدام شایسته ای است.

همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با شرکت های دانش بنیان

وی اشاره ای هم به همکاری با شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با سازمان جهاد کشاورزی داشت و افزود: در طی جلساتی مقرر شد تا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در مسیر تحقق شعار سال بهره مند شویم.

تامین کود ازته مورد نیاز کشاورزان اصفهانی با تمام مشکلات

مرادمند با بیان اینکه کارخانه های پتروشیمی نزدیک به دوماه و نیم به علت کمبود سوخت، کود اوره را به کشاورزان تحویل ندادند، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در سطح وزارت خانه مقرر شد که روزی ده هزار تن کودشیمیایی در سطح کشور به بخش کشاورزی تعلق بگیرد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی اصفهان سهمیه مورد نظر را محقق کرد و در حد وسع خود در اختیار کشاورزان قرار داد اما میزان مصرف کشاورزان بیش از سهمیه تخصیص یافته به استان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا