طرح ناقص کمیته فنی برای قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر فوتسال

طرح کمیته فنی فوتسال برای حضور یکی از دو تیم گیتی پسند و مس سونگون در جام باشگاه‌های فوتسال جهان ایراداتی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته فنی و توسعه فوتسال در یکی از نشست های گذشته خود طرحی را برای حمایت از گیتی پسند و مس سونگون دو تیم فینالیست لیگ برتر فوتسال بررسی کرد. در این طرح که هنوز به تصویب نرسیده، پیشنهاد شده است تیم قهرمان لیگ راهی جام باشگاه های آسیا و تیم نایب قهرمان راهی جام باشگاه های جهان شود.

طبق اعلام حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال، یکی از دلایل این پیشنهاد جلوگیری از خستگی و فرسودگی نماینده ایران است. استناد کمیته فنی به اتفاقی است که سال گذشته برای تیم مس افتاد.

در سال ۲۰۱۹ تایلند هم میزبان جام باشگاه های آسیا و هم میزبان جام باشگاه های جهان بود. مس سونگون به عنوان نماینده ایران ابتدا در جام آسیا حاضر شد و با قبول شکست مقابل ناگویا ژاپن در فینال، به عنوان نایب قهرمانی رسید.

بعد از اتمام این مسابقات مس در تایلند ماند تا در جام باشگاه های جهان شرکت کند. (مس به خاطر قهرمانی در آسیا در سال ۲۰۱۸ سهمیه جام باشگاه های جهان را کسب کرده بود)

همین موضوع باعث شد تا از حضور نزدیک به یک ماهه بازیکنان مس در تایلند و خستگی ناشی از این سفر طولانی به عنوان یکی از دلایل ناکامی نماینده ایران یاد شود و کمیته فنی را به این فکر بیاندازد که نمایندگانش را برای شرکت دادن در جام باشگاه های آسیا و جام باشگاه های جهان جدا کند.

این طرح یک ایراد بزرگ دارد و آن این است که ایران باتوجه به نایب قهرمانی مس در سال ۲۰۱۹ در آسیا، برای سال ۲۰۲۰ فاقد نماینده در جام باشگاه های جهان خواهد بود. طبق قانون، قاره آسیا فقط یک سهمیه (بدون در نظر گرفتن سهمیه کشوری که میزبان است) در مسابقات جهانی دارد که این سهمیه هم امسال به ناگویا ژاپن می رسد.

ایران تنها در صورتی می تواند در جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۲۰ نماینده داشته باشد که یا تعداد تیم ها و سهمیه قاره ها افزایش یابد و یا ژاپن میزبان این مسابقات شود. در اینصورت تیم دوم آسیا در سال ۲۰۱۹ یعنی مس می تواند روانه این مسابقات شود.

موضوع مهمتر از این، بحث برگزاری و یا عدم جام باشگاه های جهان است. هنوز فیفا به صورت رسمی خبری از برگزاری یا عدم برگزاری این رقابت ها منتشر نکرده است و مشخص نیست با وضعیتی که کرونا بر کشورهای مختلف تحمیل کرده، امکان برگزاری جام باشگاه ها وجود دارد یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا