برای درامان ماندن از کرونا حتی باید در خانه هم ماسک بزنید

نتایج یک مطالعه جدید در چین نشان می دهد استفاده از ماسک برای درامان ماندن از کرونا در منازل نیز ضروری است و با این کار احتمال ابتلای اعضای خانواده به این بیماری به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

برای درامان ماندن از کرونا حتی باید در خانه هم ماسک بزنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از بی جی آر، بر اساس یک تحقیق علمی استفاده از ماسک در منزل احتمال ابتلای دیگر اعضای خانواده به بیماری کرونا را تا ۷۹ درصد کاهش می دهد. بر همین اساس، شستشوی مرتب دست با صابون و مواد ضدعفونی کننده هم احتمال ابتلای همسر و فرزندان به کرونا را در منزل تا ۷۷ درصد کمتر می کند.

محققان چینی می گویند مردم و به خصوص افرادی که برای رفتن به سر کار یا انجام امور روزمره چاره ای جز خروج از منزل ندارند، ضروری است که در منزل شخصی هم از ماسک استفاده کنند و این تصور که در درون خانه باید استفاده از ماسک را کنار گذاشت،غلط است.

پژوهشگران مذکور تصریح کرده اند تا زمانی که واکسنی برای درمان قطعی ویروس کرونا پیدا شود، استفاده از ماسک در منزل و محل کار نباید به هیچ وجه متوقف شود. با توجه به اینکه کرونا از طریق تنفس و قطرات کوچک خارج شده از بینی و دهان افراد مبتلا به دیگران منتقل می شود، ماسک زدن می تواند جلوی بیمار شدن افرادی که در منزل هستند را بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا