همه معتادان متجاهر آذربایجان‌شرقی تا ۳ هفته آینده جمع‌آوری می‌شوند

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه به دلیل ابلاغیه وزارت بهداشت، ورودی مرکز ماده ۱۶ تبریز از ۱۵ اسفند متوقف شده بود، گفت: پذیرش از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

رضا استاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به توقف سه ماهه پذیرش معتادان متجاهر به دلیل شیوع کرونا، اظهار داشت: از این هفته پذیرش معتادان متجاهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد و هر هفته حدود ۵۰ نفر از معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ تبریز پذیرش خواهند شد.

وی با بیان اینکه به دلیل ابلاغیه وزارت بهداشت، ورودی مرکز ماده ۱۶ تبریز از ۱۵ اسفند متوقف شده بود، افزود: پذیرش از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه معتادان ورودی به مدت ۱۴ روز در قرنطینه تحت مراقبت و نظارت قرار می‌گیرند، ابراز داشت: اگر تست کرونای معتادان مثبت باشد، به نقاهتگاه کرونایی‌ها معرفی می‌شود و افراد سالم به مرکز ماده ۱۶ راه می‌یابند که سه الی شش ماه دوران ترک اعتیاد و مهارت آموزی را طی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قبل از توقف پذیرش، بیش از ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر معتاد در حال طی دوران ترک اعتیاد خود بودند ادامه داد: هر هفته حدود ۵۰ نفر در این مرکز پذیرش خواهد شد که تا دو الی سه هفته آینده تمامی معتادان متجاهر موجود در شهر جمع آوری خواهد شد و نگرانی‌های مردم در این زمینه کاهش می‌یابد.

استادرحیمی در مورد مراقبت از معتادان در دوران پس از ترخیص از مرکز ماده ۱۶ هم توضیح داد و گفت: در دوران حضور در مرکز، معتادان مهارت آموزی می‌کنند و پس از ترخیص از مرکز هم با معرفی به مراکز حمایتی، وام‌های خود اشتغالی پرداخت می‌شود و کارخانجات و کارگاه‌هایی هم که افراد بهبود یافته را جذب کنند، بیمه این افراد از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان پرداخت می‌شود.

وی در مورد انواع مهارت آموزی برای معتادان هم افزود: کفاشی، قالیبافی، صنایع فلزی، مکانیکی خودرو و صافکاری، بسته بندی و… در مرکز ماده ۱۶ آموزش داده می‌شود تا پس از ترخیص از مرکز، احتمال بازگشت افراد به اعتیاد مجدد کاهش یافته و با اشتغال خود، از فروپاشی کانون خانواده نیز جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا