راه اندازی طرح انتقال مکالمات بیسیمی روی بستر دیتا در شرکت گاز استان اصفهان

 به گزارش ارک خبر:مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از اجرای طرح رویپ( Radio Over IP ) خبر داد و گفت: با استفاده از این طرح می توان بین دو نقطه جغرافیایی در بستر دیتا ارتباط آنالوگی بیسیم ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی، سید مصطفی علوی، افزود:ROIP یا Radio Over IP سرویس انتقال مکالمات رادیویی (بی سیم) بر بستر شبکه IP می باشد که این امر با کمک یک تجهیز مبدل (GateWay) انجام می گردد و سیگنال های رادیویی اعم از صدا و دیتا بصورت بسته های دیجیتال از طریق بستر IP ارسال و دریافت می گردد.

وی، مزایای این طرح را قابلیت اطمینان بیشتر، هزینه کمتر، قابلیت استفاده مشترک از بستر IP بجای راه اندازی دکل های مخابراتی عنوان کرد و گفت: فن آوری رویپ(RoIP)  ارزان ترین راه برای اتصال سیستم های رادیویی آنالوگ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه با استفاده از زیرساخت های موجود در شرکت از جمله؛ بستر LAN، وایرلس و سیم کارت این فناوری قابل پیاده سازی است، افزود: در صورتی که این فناوری به روش رله مخابراتی انجام می گرفت با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله دو نقطه مبدا و مقصد، نیاز به تجهیزات سخت افزاری نظیر دستگاه های تکرار کننده، دکل های مخابراتی، آنتن و مکان اختصاصی برای نصب دکل ها و… می بود که علاوه بر هزینه های نصب و راه اندازی، نگهداری از این تجهیزات نیز مستلزم صرف وقت، نیروی انسانی و هزینه زیادی می شد.

علوی، بیان داشت: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت، با هزینه ی حدود ۵ میلیون تومان در شهرستان شهرضا انجام شده است و تا پایان سال جاری سایر شهرستان ها نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله آنها تا اداره مرکزی شرکت گاز استان اصفهان انجام خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا