امسال همه واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌شرقی گازرسانی می شوند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی وعده داد در سال جاری همه بخش‌های صنعتی استان نزدیک‌رسانی و تأمین گاز شوند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی وعده داد در سال جاری همه بخش‌های صنعتی استان نزدیک‌رسانی و تأمین گاز شوند.

 سیّدرضا رهنمای توحیدی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: از زمان ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر نزدیک رسانی گاز به بخش های تولیدی و صنعتی مشمول این مصوبه، شرکت گاز ۹۷ درصد نزدیک رسانی تعهدات خود را در این بخش تحقق بخشیده است.
وی ادامه داد: از ۶۶۳ واحد صنعتی مشمول این مصوبه۶۴۳ واحد نزدیک رسانی شده و ۲۰ واحد باقیمانده است که به یاری خدا این تعداد نیز در سال جاری به جرگه مصرف کنندگان گاز طبیعی خواهند پیوست.
توحیدی با اشاره به اهمیّت جایگزینی گاز طبیعی با سایر فرآورده های میان تقطیر، خاطرنشان کرد: گاز، انرژی پاک و دوستدار محیط زیست بوده و بهره مندی بخش های صنعتی و تولیدی از گاز طبیعی، علاوه بر حفظ محیط زیست، از بعد اقتصادی نیز، بلحاظ ایجاد ارزش افزوده، اهمیّت قابل توجهی برای استان خواهد داشت .

وی گفت: از دستاوردهای پروژه نزدیک رسانی شبکه گاز به واحدهای صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد صرفه جویی۲/۵۷ میلیون لیتر سوخت مایع در سال می باشد.
توحیدی با اشاره به اینکه احداث و افزایش ظرفیت هفت ایستگاه C.G.S در سطح استان با ظرفیت بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب بر ساعت در دستور کار واحدگازرسانی به صنایع قرارداد، گفت: به این ترتیب زیرساخت های لازم برای تامین گاز تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان، در صورت وجود تقاضا فراهم می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا