نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایسنا – مهدی رسول‌پناه درباره قهرمانی پرسپولیس اظهارنظر کرد: قهرمانی پرسپولیس را به همه هواداران تبریک می‌گویم. این قهرمانی ویژگی‌هایی از جمله چهارمین قهرمانی پیاپی را داشت.

ارک – فوتبال حرفه ای  بی ریشه است‌. این نوع فوتبال که عرصه فعالیت سودجویانه و رانتی عده ای حرفه ای شده و بودجه کلانی نیز از جیب ملت محروم مصرف می کند،  روزی باید جای خود را به فوتبال ریشه دار مردمی بدهد.اینکار هرچه زودتر انجام شود بهتر و مفیدتر خواهد بود.   اگر این آرزو عملی شود، فقط دلالان و روزی خواران این عرصه فوتبال حرفه ای دلخور خواهند شد.

 

ایسنا – رئیس جمهور با تاکید بر مقابله موثر با افزایش غیرقابل توجیه قیمت برخی از کالاها، تصریح کرد: همزمان با تلاش ها برای رونق تولید و سرعت و بهبود کیفیت تولید کالاها، عرضه کالا به مصرف کننده و خریدار نهایی نیز باید به همان اندازه مورد توجه و اهمیت باشد.

ارک – خرید و فروش باید سه بعدی باشد.  فرهنگ سودجویی فردی در فرهنگ جامعه, ایجاب می کند که مشتری در بازار تنها و بی بهره از حضور فیزیکی و وجود معنوی نظارتی محروم نباشد. اجحافات معمولا عامدانه و حتی جسورانه بعضی از فروشندگان در بازار بطور اعم خریداران کم توان را داغدار می کنند. نظارت دایمی در بازار، بیش از قوه قهریه در عرصه اقتصادی کارائی و فایده دارد.

 

ایسنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه تخصصی بررسی مشکلات مرغداران و صنعت دام و طیور استان، بر ضرورت برخورد جدی و بدون چشم‌پوشی دستگاه‌های نظارتی با گران‌فروشان تأکید کرد.

ارک –افزایش تعداد ناظران لازم است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا